Kontrahenci > Operacja - Kontrahenci z umową | | Drukuj |
Otwiera w module Repozytorium Dokumentów okno ze szczegółowymi danymi kontrahentów. Domyślnie okno prezentuje listę tylko tych kontrahentów którzy mają podpisane umowy.
Aby po otworzeniu okna wyświetlić wszystkich kontrahentów kliknij przycisk a następnie w oknie ustawień filtrów przycisk Zastosuj.
Po zaznaczeniu grupy kontrahentów w kartotece Kontrahenci i wybraniu tego polecenia zostanie wyświetlone okno z listą wybranych kontrahentów w Repozytorium Dokumentów.
Tabela z listą kontrahentów składa się z nagłówka oraz listy danych stanowiących wiersze tabeli. Kolumny tabeli opisują poszczególne cechy każdego kontrahenta. Pasek narzędziowy przy pomocy którego możemy wykonywać operacje związane z kontrahentem zawiera następujące polecenia:
Dodaj - otwiera formatkę dodawania dodawania kontrahenta.
Dodaj umowę - otwiera okno kreatora Nowa umowa kontrahenta
Usuń - usuwa zaznaczonych na liście kontrahentów (usunąć można tylko kontrahenta dla którego nie ma wystawionych dokumentów).
Eksportuj do Excela - zapisuje widoczną listę do pliku z formacie .xlsx.
Dodatkowo w menu kontekstowym dla listy są polecenia:
Zmień aktywność - zmienia aktywność lub nieaktywność kontrahenta, czyli to, czy dany kontrahent pojawia się na listach wyboru w programie, czy też nie.
Usuń uzgodnienia kontrahentów - usuwa uzgodnienia dla wybranego kontrahenta (polecenie dostępne tylko z menu kontekstowego).
Filtruj - otwiera okno Filtrowanie, gdzie znajdują się dane opisujące nieznane dokumenty po których można je filtrować.
Odśwież - odświeża zawartość wyświetlanego okna.
Szukaj - umożliwia wyszukiwanie danych.
Po wybraniu kontrahenta na liście w dolnej części okna pod listą pojawia się panel ze stronami, które opisują szczegóły wybranego kontrahenta, elementy powiązane z nim oraz niektóre jego istotne cechy. Okno składa się z paneli przełączanych zakładkami:
Szczegóły - lista szczegółowych danych kontrahenta. Pola opisujące dane kontrahenta są edycyjne, co umożliwia zmianę danych.
e-Podpisy - panel z listą e-Podpisów i paskiem narzędziowym.
Umowy - panel z listą umów, pasek narzędziowy umożliwia dodawanie/usuwanie umów. Kliknij podwójnie na umowie aby otworzyć okno jej szczegółów.
Dodaj - otwiera okno kreatora Nowa umowa kontrahenta, gdzie można dodać nową umowę.
Podpisz - otwiera okno kreatora Podpisywanie umowy, gdzie można podpisać wybraną z listy umowę.
Wyślij - otwiera okno kreatora Wysyłanie umowy, przy pomocy którego można wybrać miejsce i sposób, a następnie wysłać umowę.
Potwierdzenie - otwiera okno dialogowe z pytaniem "Czy na pewno potwierdzić umowę?". Po wybraniu Tak umowa zostaje potwierdzona.
Rezygnacja - otwiera okno dialogowe z pytaniem "Czy zrezygnować w wybranej umowy?". Po wybraniu Tak następuje rezygnacja..
Usuń - usuwa zaznaczone na liście umowy.
Dodatkowe operacje wywoływane z menu podręcznego dla listy umów:
Podgląd - można otworzyć okno widoku umowy.
Zmień aktywność - pozwala odwrócić aktywność umowy.
Rezygnacja - pozwala zrezygnować z wybranej umowy.
Dokumenty - lista dokumentów wybranego kontrahenta.
Rachunki bankowe - prezentuje listę rachunków bankowych kontrahenta oraz datę i status ostatniej weryfikacji z białą listą podatników VAT Krajowej Administracji Skarbowej.
Przelewy - prezentowana jest lista elektronicznych zleceń przelewów.
Dodatkowe operacje wywoływane z menu podręcznego:
Podgląd - można otworzyć okno widoku faktury.