Moduł Zapotrzebowanie > Produkcja analiza > Okno wyników zapotrzebowania | | Drukuj |
Opis kolumn
Informacje o surowcach/materiałach
Kod surowca – kod surowca.
Nazwa surowca – nazwa surowca.
Katalog – katalog w którym został umieszczony towar.
Rodzaj – rodzaj w którym został umieszczony towar
Analiza zapotrzebowania w okresie
Jest to sekcja z podziałem na okresy zdefiniowane w filtrach.
Przy ustawieniach perspektywy 3 tygodni w sekcji pojawi się informacja główna określająca definicję okresu tj.tydzień i w ramach tej sekcji utworzone zostaną podgrupy tj. podział analizy na 3 tygodnie. Analiza prowadzona jest zawsze od bieżącego tygodnia w przód.
Każdy tydzień określony jest numerem w roku (8,9,10) oraz zakresem dat.
Zlecone netto – Ilość ze zleceń otwartych oraz w toku z terminem przypadającym na dany okres (określono w sekcji) pomniejszona o ilość pobraną.
Stan – W pierwszym okresie jest to stan na wybranych magazynach ( bez uwzględnienia rezerwacji automatycznych, z uwzględnieniem rezerwacji ręcznych, jeżeli zostały zaznaczone w opcjach) powiększony o dostawy przypadające na dany okres, w drugim okresie jest to stan z poprzedniego okresu pomniejszony o ilość zleconą netto z poprzedniego okresu i powiększony o dostawy przypadające na dany okres. Jeżeli stan z poprzedniego okresu pomniejszony o ilość zleconą netto z poprzedniego okresu jest mniejszy od 0 to w drugim okresie stanem są jedynie dostawy – jeżeli istnieją. W trzecim i kolejnych okresach jest tak jak opisano w drugim okresie.
Zapotrzebowanie netto – Ilość brakująca w danym okresie (ilość do zamówienia na dany okres). Ilość zapotrzebowania z poprzedniego okresu powiększona o ilość z planu/zlecona netto i pomniejszona o stan z bieżącego okresu. Ilość większa od 0 zostanie podświetlona na czerwono.
Dostawy – Informacja o przyszłych dostawach. Ilość do realizacji z zamówienia własnego, przypisana do okresu według terminu realizacji na dokumencie.
Zamówione – Ilość do realizacji (ilość zamówiona),przypisana do okresu według daty dokumentu. Kolumna jest domyślnie ukryta, jest informacyjna i nie wpływa na obliczenie kolumny zapotrzebowanie netto.
Analiza przykładu – ECO-KOŁO-T
Okres pierwszy ( Tydzień nr 8, 20-26.02.2023)
•Ilość zlecona netto (30) wynika ze zleceń przypadających na ten okres:
•Stan (14) to stan całkowity (12) + dostawy przypadające na ten okres (2)
*Widzimy, że stan handlowy = 11 , różnica między stanem całkowitym a stanem handlowym wynika z rezerwacji ręcznej, która nie została zaznaczona do uwzględniania w opcjach. Przy jej uwzględnieniu stan wyniósłby 13.
•Dostawy (2) to ilość z zamówień własnych których realizacja przypada na ten okres.
Okres drugi ( Tydzień nr 9, 27.02-05.03.2023)
•Ilość zlecona netto (30) wynika ze zleceń przypadających na ten okres (nie przechodzi z poprzedniego okresu)
•Stan (3) – (Stan z tygodnia nr 9 (14) – Zlecone netto (30) z tygodnia nr 9) =0 + Dostawy(3) z tygodnia nr 10.
Ilości magazynowe
Stan całkowity – łączny stan towaru na magazynach wskazanych do analizy.
Stan handlowy – łączny stan towaru na magazynach wskazanych do analizy pomniejszony o rezerwacje automatyczne oraz ręczne.
Min – suma stanów minimalnych ustalonych dla wybranych magazynów w kartotece towaru.
Max – suma stanów maksymalnych ustalonych dla wybranych magazynów w kartotece towaru.
Jednostki
Prezentacja ilości do zamówienia w dodatkowych jednostkach miary.
Podwójne kliknięcie w wybraną jednostkę miary spowoduje podświetlenie jej na zielono, co oznacza wybranie jako jednostkę miary do wystawienia na zamówieniu własnym. Ilość do zamówienia jest edycyjna.
Informacje do zamówienia
j.m. – jednostka miary ewidencyjna.
do zamówienia – ilość do zamówienia przypadająca na ostatni widoczny okres. Obliczana automatycznie przez algorytm, istnieje również możliwość wprowadzenia ilości ręcznie.
Cena netto – cena zakupu, która zostanie przeniesiona na wygenerowany dokument zamówienia własnego. Kolumna cena netto może być automatycznie uzupełniona w oparciu o sposób wyboru dostawcy, wskazana ręcznie z dostępnych cen lub uzupełniona ręcznie .
Informacje o dostawcy
Dostawca – kod kontrahenta który jest dostawcą dla tego indeksu.
Dostawca może być wybrany automatycznie przez system według sposobu wyboru dostawcy lub wskazany ręcznie poprzez rozwinięcie i wybranie kartoteki spośród zdefiniowanych odbiorców.
Z okna zapotrzebowania można również ręcznie przypisać dostawcę do danego towaru.
Rejestr pieniężny dostawcy – rejestr pieniężny kontrahenta.
Przewidywany czas dostawy – średni czas realizacji zamówienia obliczany jako różnica daty wystawienia z dokumentu przyjęcia i daty wystawienia z dokumentu zamówienia własnego.
Czas realizacji zamówienia – umowny czas realizacji zamówienia wprowadzony ręcznie w parametrach logistycznych do dostawcy.
Najniższa cena historyczna z 6ms. – najniższa cena z dokumentów(dostaw) przyjęć zewnętrznych.
Cena umowna – cena umowna wpisana ręcznie w danych logistycznych dla wybranego dostawcy.
Minimalna ilość do zamówienia – MOQ (Minimum Order Quantity), czyli minimalna ilość do zamówienia. Jest to ilość danego towaru, jaki trzeba zamówić, aby producent/dostawca przystąpił do realizacji zamówienia.
Krotność zamawiania – opcja zaokrąglania ilości do zamówienia do wielokrotności podanej w parametrach logistycznych danego towaru u wybranego dostawcy.