Polecenie Kartoteki > Urzędy (Ctrl+0) otwiera okno kartoteki urzędów.
Dwukrotne kliknięcie na urzędzie otwiera okno prezentujące szczegółowe informacje o nim.
Okno kartoteki
Z prawej strony okna znajdują się panele ułatwiające filtrowanie i grupowanie danych w kartotece:
•Wybory – panel umożliwia tworzenie i zapisywanie reguł filtrów dla prezentowanych w kartotece danych. Wybierz regułę z listy aby zastosować ją dla kartoteki.
Wybory - więcej informacji>>
•Katalogi – panel umożliwia utworzenie drzewa katalogów (do 8 poziomów), i pogrupowanie w nich elementów kartoteki. Element może być należeć tylko do jednego katalogu. Wybierz katalog aby wyświetlić w kartotece jego zawartość.
Katalogi - więcej informacji >>
•Rodzaje – panel umożliwia utworzenie definicji rodzajów. Ustawienia wprowadzone w aktualnie wybranej definicji rodzaju zostaną automatycznie wprowadzone w dodawanym elemencie kartoteki. Każdy element kartoteki może być przypisany tylko do jednego Rodzaju.
Rodzaje - więcej informacji >>
Eksport danych Umożliwia zapisanie danych wybranych elementów kartoteki do pliku tekstowego.
Ustawianie znacznika Operacja ta umożliwia przypisanie wybranym elementom kartoteki jednego ze zdefiniowanych znaczników graficznych. Znaczniki pozwalają na wyróżnianie elementów kartotek dokumentów, kontrahentów, towarów lub płatności, i tym samym łatwiejsze ich odnajdowanie. Przy znaczniku można umieścić dowolny opis, opis ten jest dla każdej z kartotek inny.
Zmiana aktywności Na liście stanów aktywności należy wybrać aktywność dla wybranej grupy elementów kartoteki. Aby zatwierdzić wybór, należy wybrać przycisk OK.
Usuwanie urzędów Aby usunąć grupę danych, należy zaznaczyć dane, które mają być usunięte, a następnie wybrać przycisk Operacje i polecenie Usuwanie. Pojawi się okno dialogowe, informujące o NIEODWRACALNOŚCI operacji usuwania danych oraz o danych, których usunięcie jest niemożliwe. Aby usunąć dane, należy wybrać przycisk OK. |
Płatności wybranych urzędów Jest to zestawienie płatności dla wybranych urzędów w wybranym przedziale czasowym. Zestawia dane (nazwa, adres) urzędu i uwzględnia sumy wpłat i wypłat. Dane te można sortować według wartości każdego z zestawianych pól.
Płatności urzędów za okres Jest to zestawienie płatności z podziałem według urzędów. Zestawia dane firmy (nazwa, adres, NIP), daty graniczne wybranego okresu oraz dla każdego urzędu – nazwę, sumy wpłat i wypłat. Dane można sortować według wartości każdego z zestawianych pól. Z okna zestawienia można przejść do okna urzędu, można też wywołać zestawienie Płatności urzędu.
Należności i zobowiązania Jest to zestawienie rozrachunków z podziałem według urzędów. Zestawia dane firmy (nazwa, adres, NIP), daty graniczne wybranego okresu oraz dla każdego urzędu – nazwę, sumy należności i zobowiązań. Dane można sortować według wartości każdego z zestawianych pól. Z okna zestawienia można przejść do okna urzędu, można też wywołać zestawienie Należności i zobowiązania urzędu. Kwoty mogą być prezentowane w walucie lub złotych
Zestawienia wszystkie Okno to prezentuje wszystkie zestawienia dostępne w danym oknie. Umożliwia wykonanie dowolnego z tych zestawień oraz określenie, które zestawienia mają być widoczne na liście wyświetlanej po kliknięciu przycisku Zestawienia. Usunięcie zaznaczenia z pola po lewej stronie tytułu powoduje usunięcie tytułu zestawienia z listy wyboru |
Zobacz także: