Aby otworzyć kartotekę towarów wybierz z paska nawigacji polecenie Kartoteki > Towary (Ctrl+Shift+7).
Pod pojęciem towar rozumiane jest wszystko, co może stać się przedmiotem handlu – zarówno przedmioty materialne - towary handlowe, materiały, wyroby, środki trwałe - jak i usługi, prawa autorskie itp.
Dwukrotne kliknięcie na towarze otwiera okno prezentujące szczegółowe informacje o nim.
Pasek narzędziowy
Przycisk otwiera okno wprowadzania nowego towaru. |
Rozwija menu wyboru operacji dostępnych w kartotece.
|
Rozwija menu dostępnych w kartotece zestawień i raportów.
Jeśli dostępny jest moduł Business Intelligence na liście zestawień widoczna będzie grupa Zestawienia BI >> |
Rozwija menu z wyborem zestawień graficznych.
Polecenie Wykresy wszystkie otwiera okno umożliwiające wybór dostępnych w kartotece wykresów oraz określenie czy możliwe będzie ustawienie parametrów ich wykonania.
|
Rozwija menu dostępnych dla kartoteki operacji eksportu danych.
Eksport do excela Zapisuje widoczną zawartość kartoteki do pliku MS Excel.
Eksport specjalny do Excela Zapisuje widoczną zawartość kartoteki do pliku MS Excel wraz informacją o cenach sprzedaży towarów.
Eksport danych Umożliwia zapisanie danych wybranych elementów kartoteki do pliku tekstowego. Więcej informacji >>
Eksport do kasy fiskalnej Operacja ta umożliwia wysłanie do kasy fiskalnej danych towarów, które mają być sprzedawane za pomocą tej kasy. Należy zaznaczyć na liście towary, których dane mają być przesłane do kasy, a po wybraniu operacji w oknie wskazać docelową kasę fiskalną. Z systemu wysyłane są: kod towaru, kod paskowy, cena D brutto, stawka VAT. Operacja nie jest dostępna jeśli nie zdefiniowano żadnej kasy fiskalnej. Więcej informacji >> |
Otwiera okno wyboru pliku MS Excel, z którego zaimportowane zostaną dane towarów. |
Otwiera okno Wybór wydruku, w którym można wybrać z listy jeden z dostępnych raportów. Umożliwia ustalenie parametrów drukowania |
Aktualizuje wyświetlaną zawartość kartoteki. Aktualizacja dotyczy zmian wprowadzanych przez innych użytkowników. |
Okno kartoteki
Z prawej strony okna znajdują się panele ułatwiające filtrowanie i grupowanie danych w kartotece:
•Filtry – panel umożliwia tworzenie i zapisywanie reguł filtrów dla prezentowanych w kartotece danych. Wybierz filtr aby zastosować go dla kartoteki.
Filtry - więcej informacji>>
•Rodzaje – panel umożliwia utworzenie definicji rodzajów. Ustawienia wprowadzone w aktualnie wybranej definicji rodzaju zostaną automatycznie wprowadzone w dodawanym elemencie kartoteki. Każdy element kartoteki może być przypisany tylko do jednego Rodzaju.
Rodzaje - więcej informacji >>
•Katalogi – panel umożliwia utworzenie drzewa katalogów (do 8 poziomów), i pogrupowanie w nich elementów kartoteki. Element może być należeć tylko do jednego katalogu. Wybierz katalog aby wyświetlić w kartotece jego zawartość.
Katalogi - więcej informacji >>
Aby zaznaczyć wszystkie widoczne elementy kartoteki można kliknąć w nagłówek pierwszej kolumny lub użyć skrótu Ctrl+A. W menu kontekstowym dostępne są również polecenia Zaznacz wszystkie oraz Odwróć selekcję.
Sposób prezentacji towaru na liście zależy od jego statusu:
•Czarny kolor czcionki oznacza towar aktywny (patrz Operacje > Zmiana aktywności).
•Szary kolor czcionki oznacza towar nieaktywny (patrz Operacje > Zmiana aktywności).
Szybkie wyszukiwanie w kartotece
Pole szybkiego wyszukiwania w kartotece, prócz prostego wyszukiwania wpisanej frazy we wszystkich polach wyświetlanej tabeli, umożliwia tworzenie bardziej złożonych kryteriów wyszukiwania.
Przycisk otwiera okno wyboru kolumn, w których wykonywane jest szybkie wyszukiwanie. Dostosowanie przeszukiwanych kolumn do wyszukiwanych danych poprawia jakość wyników i szybkość wyszukiwania.
Znaki "+", "-" oraz ":" służą do tworzenia złożonych kryteriów wyszukiwania.
Wpisywane kryteria wyszukiwania obsługiwane są w następujący sposób:
Szybkie wyszukiwanie w kartotece towarów wyszukuje dane z kolumn: Nazwa, Kod, pola własne. |
Panel szybkiego podglądu włączany jest z menu Okno > Pogląd lub skrótem klawiszowym Ctrl+F12.
Jako zdjęcie towaru wyświetlany jest jego załącznik (apng, gif, jpg, jpeg, png, svg, webp) oznaczony jako Użyj w podglądzie.
W menu podręcznym dla okna szybkiego podglądu znajdują się polecenia umożliwiające wydruk oraz zmianę skali wyświetlanego podglądu. |
Powyżej tabeli z danymi kartoteki znajduje się rozwijana lista Układ kolumn. Użytkownik może definiować własne układy kolumn i dodawać je do listy w celu łatwego przełączania się pomiędzy nimi.
Edycja układu kolumn Widoczne kolumny oraz ich kolejność ustawiana jest w oknie Wybór kolumn otwieranym poleceniem menu kontekstowego Pokaż wybór kolumn dla nagłówka tabeli z danymi kartoteki.
W oknie Wybór kolumn można oznaczyć, które kolumny będą widoczne oraz metodą "przeciągnij i upuść" ustawić ich kolejność.
Na liście kolumn dostępne są również kolumny z polami zdefiniowanymi przez użytkownika (kartoteki dokumentów handlowych i magazynowych) oraz wymiarami analitycznymi (kartoteki kontrahentów i towarów).
Metodą "przeciągnij i upuść" kolejność kolumn można zmienić również bezpośrednio na tabeli w kartotece.
Zapisywanie definicji układu kolumn 1.Aby dodać aktualny układ kolumn do listy definicji kliknij przycisk . 2.W otwartym oknie Zapisywanie widoku nazwij dodawaną definicję. 3.Zatwierdź zmiany przyciskiem Zapisz.
Usuwanie definicji układu kolumn Aby usunąć aktualnie wybraną definicję kliknij przycisk . |
Jeśli w ustawieniach Parametry pracy > Widoczność kartotek i formatek wybrano dla kartoteki Klasyczny widok wtedy okno prezentowane będzie w układzie dostępnym przed wersją 2019.1 modułu Handel.
Widok klasyczny kartoteki (przed 2019.1)
Aby otworzyć kartotekę towarów wybierz z paska nawigacji polecenie Kartoteki > Towary (Ctrl+7).
Dwukrotne kliknięcie na towarze otwiera okno prezentujące szczegółowe informacje o nim.
Z prawej strony okna znajdują się panele ułatwiające filtrowanie i grupowanie danych w kartotece: •Wybory – panel umożliwia tworzenie i zapisywanie reguł filtrów dla prezentowanych w kartotece danych. Wybierz regułę z listy aby zastosować ją dla kartoteki. •Katalogi – panel umożliwia utworzenie drzewa katalogów (do 8 poziomów), i pogrupowanie w nich elementów kartoteki. Element może być należeć tylko do jednego katalogu. Wybierz katalog aby wyświetlić w kartotece jego zawartość. •Rodzaje – panel umożliwia utworzenie definicji rodzajów. Ustawienia wprowadzone w aktualnie wybranej definicji rodzaju zostaną automatycznie wprowadzone w dodawanym elemencie kartoteki. Każdy element kartoteki może być przypisany tylko do jednego Rodzaju.
|
Zobacz także: