Symfonia KSeF > Uprawnienia do KSeF (strona MF) | | Drukuj |
W widoku Uprawnienia strony zarządzania kontem użytkownika znajdują się ustawienia dostępu użytkowników do operacji w rządowym serwisie KSeF. Aby inni użytkownicy mogli pracować z rządowym serwisem KSeF należy dokonać ich zgłoszenia.
Pierwszy użytkownik zgłaszany jest przez złożenie formularza ZAW-FA. Kolejnych użytkowników można już dodawać za pomocą serwisu Symfonia KSeF.
Aby zarządzanie uprawnieniami użytkowników w KSeF (dotyczące czynności związanych z rządową stroną KSeF) było możliwe należy najpierw skonfigurować połączenie i uwierzytelnianie.
Uwierzytelnianie w KSeF (strona MF) >>
Uprawnienia w KSeF Ministerstwa Finansów:
•Zarządzanie uprawnieniami – umożliwia zmianę uprawnień użytkowników KSeF.
•Odczyt uprawnień – umożliwia przeglądanie uprawnień użytkowników KSeF.
•Wystawianie faktur – uprawnienie do wystawiania faktur (wysyłki) do KSeF.
•Odbieranie faktur – uprawnienie do odbierania dokumentów z KSeF.
Zgłoszenie nowego użytkownika do KSeF
Aby zgłosić nowego użytkownika w KSeF:
1.Sprawdź czy jesteś w kontekście firmy, dla której chcesz wprowadzać zmiany.
2.Kliknij Zarządzanie kontem.
3.W widoku Uprawnienia kliknij Nadaj uprawnienia.
4.W widoku Nowe uprawnienia wybierz i podaj NIP lub PESEL osoby, którą chcesz dodać. Zaznacz również, które uprawnienia zostaną nadane.
5.Potwierdź dodanie użytkownika KSeF przyciskiem Nadaj uprawnienia. Użytkownik zostanie zgłoszony do rządowego serwisu KSeF, gdy zgłoszenie zostanie tam przetworzone, uprawniona osoba będzie mogła wykonywać operacje w KSeF.
Zmiana zgłoszonych praw użytkownika
Aby otworzyć edycję praw użytkownika w KSeF, kliknij w widoku Uprawnienia w "trzy kropki" w kolumnie Akcje, przy użytkowniku którego uprawnienia chcesz zmodyfikować. Pojawi się dymek menu z poleceniem Edytuj, które należy kliknąć.