Symfonia KSeF > Uprawnienia do KSeF (strona MF)

Drukuj

Uprawnienia do KSeF (strona MF)

W widoku Uprawnienia strony zarządzania kontem użytkownika znajdują się ustawienia dostępu użytkowników do operacji w rządowym serwisie KSeF. Aby inni użytkownicy mogli pracować z rządowym serwisem KSeF należy dokonać ich zgłoszenia.

 

Pierwszy użytkownik zgłaszany jest przez złożenie formularza ZAW-FA. Kolejnych użytkowników można już dodawać za pomocą serwisu Symfonia KSeF.

 

Aby zarządzanie uprawnieniami użytkowników w KSeF (dotyczące czynności związanych z rządową stroną KSeF) było możliwe należy najpierw skonfigurować połączenie i uwierzytelnianie.

Uwierzytelnianie w KSeF (strona MF) >>

 

Uprawnienia w KSeF Ministerstwa Finansów:

Zarządzanie uprawnieniami – umożliwia zmianę uprawnień użytkowników KSeF.

Odczyt uprawnień – umożliwia przeglądanie uprawnień użytkowników KSeF.

Wystawianie faktur – uprawnienie do wystawiania faktur (wysyłki) do KSeF.

Odbieranie faktur – uprawnienie do odbierania dokumentów z KSeF.

 

Zgłoszenie nowego użytkownika do KSeF

Aby zgłosić nowego użytkownika w KSeF:

1.Sprawdź czy jesteś w kontekście firmy, dla której chcesz wprowadzać zmiany.

 

img_hm_155

 

2.Kliknij Zarządzanie kontem.

 

img_hm_149

 

3.W widoku Uprawnienia kliknij Nadaj uprawnienia.

 

img_hm_158

 

4.W widoku Nowe uprawnienia wybierz i podaj NIP lub PESEL osoby, którą chcesz dodać. Zaznacz również, które uprawnienia zostaną nadane.

 

img_hm_157

 

5.Potwierdź dodanie użytkownika KSeF przyciskiem Nadaj uprawnienia. Użytkownik zostanie zgłoszony do rządowego serwisu KSeF, gdy zgłoszenie zostanie tam przetworzone, uprawniona osoba będzie mogła wykonywać operacje w KSeF.

img_hm_159

 

Zmiana zgłoszonych praw użytkownika

Aby otworzyć edycję praw użytkownika w KSeF, kliknij w widoku Uprawnienia w "trzy kropki" w kolumnie Akcje, przy użytkowniku którego uprawnienia chcesz zmodyfikować. Pojawi się dymek menu z poleceniem Edytuj, które należy kliknąć.

 

img_hm_154