1.Wybrać polecenie Kontrahenci z menu Kartoteki lub kliknąć przycisk Kontrahenci na pasku narzędziowym. Pojawi się okno kartoteki kontrahentów.
2.Kliknąć listek Rodzaj. Otworzy się strona Rodzaj.
3.Kliknąć przycisk [ I ] lub użyć klawiszy skrótu Ctrl+ Enter. Otworzy się okno rodzaju.
4.Jeśli kontrahenci należący do wybranego rodzaju będą korzystać z kredytowania, zaznaczyć pole limit kredytu i w polu kwota określić wartość tego limitu.
5.W polu Rejestr wybrać jeden ze zdefiniowanych rejestrów płatności.
6.W polu Forma płatności wybrać z listy odpowiednią formę płatności (podpowiadane są formy związane z wybranym rejestrem płatności).
7.W polach ceny sprzedaży ustalić typ i rodzaj cen, w jakich będą wystawiane dokumenty dla wybranych kontrahentów.
8.W polu rabat ustalić domyślny rabat.
9.Aby zapisać wprowadzone zmiany należy kliknąć przycisk OK, by je odrzucić – przycisk Anuluj.