O programie > Użytkownicy programu | | Drukuj |
Program Symfonia Start 2.0 Faktura służy do wspomagania działalności gospodarczej firm handlowych i usługowych. W programie wyróżnia się pięć ról, typowych dla takich firm:
Do szefa firmy należy ustalanie sposobu wykorzystania programu, to znaczy:
• podział zadań między pracowników i przydzielanie uprawnień użytkownikom
• określanie sposobów grupowania danych
• ustalanie wartości parametrów pracy dla firmy
• ustalanie wartości ustawień programu
Do księgowego należy ustalanie wartości wszystkich parametrów i ustawień programu wpływających na jego współpracę z programem księgowym:
• sposobów księgowania poszczególnych typów dokumentów,
• sposobu wymiany informacji,
Do administratora należy administrowanie programem i systemem komputerowym firmy, czyli:
• instalowanie i aktualizacja programu
• konfigurowanie drukarek
• tworzenie, usuwanie, dołączanie i odłączanie firm
• ustawianie wartości parametrów pracy firm i ustawień programu zgodnie ze wskazówkami szefa i księgowego
• archiwizacja i odtwarzanie danych firm
• import i eksport danych
Administrator - Admin - ma wszystkie uprawnienia oprócz prawa do zmiany hasła użytkownika.
Do sprzedawcy należy:
• wystawianie dokumentów sprzedaży,
• wpisywanie do kartoteki nowych kontrahentów
Do kasjera należą następujące zadania:
• rozliczanie dokumentów handlowych
• wystawianie i rejestracja dokumentów finansowych,
Powyższe role mogą być łączone. Na przykład w firmie jednoosobowej wszystkie role będą spełniane przez właściciela; szef posiadający duże doświadczenie w pracy z komputerem może być administratorem, sprzedawca może być równocześnie kasjerem itp.