Jak to zrobić? > Ustawienia > Parametry pracy > Ochrona danych

Drukuj

Ochrona danych

Ta grupa parametrów dotyczy możliwości zmian wartości lub usuwania wprowadzonych danych

 

Drukowanie dokumentu niezafiskalizowanego

TAK  program umożliwia wydrukowanie nie zafiskalizowanego dokumentu fiskalnego przy pomocy klawiszy Alt+H

NIE  dokument fiskalny można wydrukować dopiero po zafiskalizowaniu

 

Edycja jednostki miary w pozycji dokumentu

TAK  program pozwala na zmianę jednostki miary w pozycji dokumentu podczas jego edycji

NIE  dla pozycji dokumentu zawierającego towar z kartoteki program nie pozwala na zmianę jednostki miary

 

Edycja jednostki miary w pozycji typu usługa

analogicznie jak dla towarów, jedynie w obrębie jednostek zdefiniowanych, czyli ewidencyjnej, dodatkowej 1 lub 2

zmiana na dowolną jednostkę miary, analogicznie jak dla pozycji niekartotekowych.

 

Edycja stawki VAT w pozycji dokumentu sprzedaży

TAK  program pozwala na zmianę stawki VAT w pozycji dokumentu handlowego podczas jego edycji

NIE  dla pozycji dokumentu handlowego zawierającego towar z kartoteki program nie pozwala na zmianę stawki VAT

 

Możliwość edycji wystawionego dokumentu

TAK  użytkownicy posiadające odpowiednie prawo mogą edytować WYSTAWIONE dokumenty

NIE  niezależnie od przydzielonych użytkownikom praw w firmie NIE MOŻNA edytować wystawionych dokumentów sprzedaży

 

Możliwość usuwania wystawionego dokumentu

TAK  użytkownicy posiadające odpowiednie prawo mogą usuwać WYSTAWIONE dokumenty

NIE  niezależnie od przydzielonych użytkownikom praw w firmie NIE MOŻNA usuwać wystawionych dokumentów sprzedaży

 

Ochrona dokumentów zafiskalizowanych

TAK  program nie pozwala na edycję, anulowanie lub usuwanie dokumentów zafiskalizowanych

NIE  przy próbie edycji, anulowania lub usunięcia dokumentu zafiskalizowanego program generuje ostrzeżenie

 

Przypomnienie o archiwizacji

Okres czasu od ostatniej archiwizacji danych, po upływie którego program przypomni o potrzebie wykonania następnej archiwizacji (domyślnie 2 dni)

 

Umieszczanie dokumentu sprzedaży w katalogu "kosz"

TAK  każdy dokument sprzedaży można umieścić w "koszu". Dokument taki znika z list rodzajów i wyborów oraz zestawień sprzedaży.

NIE  w katalogach typu kosz można umieścić tylko ANULOWANE dokumenty sprzedaży