Do każdej pozycji kartoteki dokumentów, kontrahentów, towarów, pracowników, urzędów lub pieniędzy a także do rodzaju dokumentów, towarów, kontrahentów lub rejestru pieniężnego można dołączyć notatkę.
Okno Notatka otwiera się:
•wybierając przycisku Informacje (o ile jest dostępny) a następnie polecenie Notatka,
•klikając ikonę obok zakładek na dole okna,
•używając klawiszy skrótów Ctrl+N.
Jeśli dla wybranej pozycji kartoteki jest już zredagowana notatka, zamiast widoczna jest ikona .
Jeśli w notatce umieszczasz za każdym razem taki sam zestaw informacji, a nie korzystasz z możliwości, jakie daje dołączanie notatek do definicji rodzajów, można stworzyć jej szablon – plik tekstowy umieszczony w katalogu dyskowym zawierającym dane firmy. Podczas tworzenia nowego opisu obiektu najpierw wykorzystywana jest notatka dołączona do definicji rodzaju, a jeśli takiej notatki nie ma – szablon notatki z odpowiedniego pliku.
Notatki związane z każdą z kartotek mają odrębne szablony:
Plik | szablon notatki związanej z |
NOTADK.TXT | dokumentem sprzedaży |
NOTAPN.TXT | dokumentem płatności |
NOTAKH.TXT | kontrahentem |
NOTATW.TXT | towarem |
Treść notatki można skopiować w czasie kopiowania dokumentu do bufora.