Strona startowa

Drukuj

Firma - ustawienia

Wspomaganie działalności handlowej przez program Faktura polega na ułatwieniu rejestracji zdarzeń gospodarczych i wystawiania odpowiednich dokumentów. Program wykorzystuje przy tym (oprócz danych dotyczących konkretnego dokumentu) wiele danych pomocniczych, opisujących sposób działania firmy. Dane te są zgrupowane w kartotece ustawień.

 

Formy płatności

Definicje form płatności, używane we wszystkich miejscach wykorzystania rejestru płatności.

 

Kursy walut

Kursy dla walut o symbolach ustalonych uprzednio w słowniku Waluty.

 

Opisy dokumentów

Najczęściej stosowane w firmie opisy dokumentów poszczególnych typów.

 

Parametry pracy

Parametry pracy umożliwiają przyjęcie takich ustawień dla każdej ze zdefiniowanych firm, aby wystawianie dokumentów przebiegało w niej możliwie najsprawniej.

 

Słowniki

Dane używane wielokrotnie w różnych miejscach programu: jednostki miary, nazwy miast, nazwy rejonów (krajów, województw itp.), symbole walut.

 

Słowniki pól

Słowniki dla dodatkowych pól w kartotekach kontrahentów i towarów.

 

Stawki VAT

Stawki podatku VAT

 

Typy dokumentów

Definicje typów wystawianych dokumentów.

 

Typy rejestrów

Definicje rejestrów dokumentów wykorzystywanych przez program.

 

Użytkownicy

W działalności firmy ważne jest określenie, kto wykonuje poszczególne czynności i za co dokładnie jest odpowiedzialny. Stąd program umożliwia pracę tylko tym osobom, które wcześniej zostały wpisane na listę jako użytkownicy programu. Dla każdego użytkownika istnieje możliwość zróżnicowania uprawnień i kompetencji. Aby uniemożliwić niepowołany dostęp do danych firmy oraz do zastrzeżonych danych dokumentów, każdy użytkownik ma możliwość zabezpieczenia swoich uprawnień indywidualnym hasłem podawanym w momencie rozpoczynania pracy.

Specjalnym rodzajem użytkownika jest administrator - Admin. Użytkownik ten ma wszystkie uprawnienia oprócz prawa do zmiany hasła użytkownika; może administrować zasobami firmy, a także nadawać uprawnienia innym użytkownikom.

 

Współpraca z Symfonia e-Dokumenty

Ustawienie umożliwia określenie warunków koniecznych do współpracy z programem Symfonia e-Dokumenty.

 

Współpraca z MK

Zawarte tu dane określają sposób współdziałania programu Faktura z programem Mała Księgowość:

 

Znaczniki

Opisy graficznych znaczników, które można przypisywać do wybranych pozycji kartotek dla łatwiejszego grupowania i wyszukiwania tych pozycji.