Notatkę można dołączyć do każdej z pozycji kartotek Dokumenty, Kontrahenci, Towary i Pieniądze, do rodzaju dokumentu, rodzaju kontrahenta, rodzaju towaru lub rejestru pieniężnego.
1.Jeśli w oknie dostępny jest przycisk Informacje należy kliknąć go i wybrać polecenie Notatka, lub użyć klawiszy skrótu Ctrl+N, lub kliknąć mały przycisk bez opisu. Otworzy się okno Notatka.
2.Wpisać tekst dołączanej notatki.
3.Kliknąć przycisk Zapisz.
Wskazówki:
•Jeśli dla wybranej pozycji kartoteki jest już zredagowana notatka, zamiast przycisku obok listków wyboru strony wyświetlany jest spinacz
•Jeśli w notatce umieszcza się za każdym razem taki sam zestaw informacji, można stworzyć jej szablon – plik tekstowy umieszczony w katalogu dyskowym zawierającym dane firmy. Notatki związane z każdą z kartotek mają odrębne szablony:
Plik |
szablon notatki związanej z |
NOTADK.TXT |
dokumentem sprzedaży |
NOTAPN.TXT |
dokumentem płatności |
NOTAKH.TXT |
kontrahentem |
NOTATW.TXT |
towarem |
Podczas tworzenia nowego opisu obiektu najpierw wykorzystywana jest notatka dołączona do definicji rodzaju, a jeśli takiej notatki nie ma – szablon notatki z odpowiedniego pliku.