Strona startowa

Drukuj

Definiowanie zapisów księgowych w schemacie księgowań - procedura

1.W otwartym oknie Schemat księgowań należy kliknąć przycisk Nowy obok tytułu Zapisy księgowe. W tabeli poniżej pojawi się ramka zawierająca pola opisujące definiowany zapis.  

2.W polu kolumna określić numer Numer kolumny w Książce Przychodów i Rozchodów lub Numer stawki podatku w Ewidencji Przychodów (do określenia numeru kolumny można użyć zdefiniowanych parametrów).

3.W polu kwota określić kwotę. Może to być:

w dokumentach sprzedaży (w tym eksportu): netto, brutto i VAT,

w dokumentach importu: netto (podstawa opodatkowania podatkiem VAT), VAT, brutto, cło, akcyza oraz wartość towaru (kwota netto bez cła i akcyzy).

4.W polu mnożnik określić liczbę, przez którą zostanie pomnożona wartość określona w polu kwota.

5.W polu Opis podać krótki opis tworzonego zapisu.

6.W polu pozycja wpisać numer pozycji w dokumencie księgowym. Na pozycję składają się dwa lub więcej zapisów, jeden na stronę winien lub ma i pozostałe na stronę przeciwstawną. Schemat księgowania może zawierać dowolną liczbę pozycji.

7.Po określeniu wszystkich zapisów należy kliknąć przycisk Zapisz.