Jak to zrobić? > Wprowadzanie części opisowej DEX

Drukuj

Wprowadzanie części opisowej DEX

1.Wybierz polecenie Dokumenty z menu Funkcje (Ctrl+1) lub kliknij przycisk Dokumenty na pasku narzędziowym. Pojawi się wówczas menu zakładkowe Dokumenty.

2.Wybierz listek zakładki Wprowadzanie.

3.Wybierz polecenie Dokument eksportowy DEX. Pojawi się okno wprowadzania danych do rejestru.

4.W polu Data wprowadzenia program pokazuje data dla programu.

5.W polu Data odprawy celnej (format rrrr-mm-dd) wpisz datę odprawy celnej.

6.W polu Data operacji gospodarczej wpisz datę operacji gospodarczej.

7.W polu Data dokumentu (format rrrr-mm-dd) wpisz datę z dokumentu. Data ta przyporządkowuje fakturę do okresu sprawozdawczego.

8.W polu Numer dokumentu wpisz numer własny dokumentu.

9.W polu Numer ewidencyjny potwierdź lub wybierz typ dokumentu.

10.W polu Okres sprawozdawczy podaj okres, w jaki zamierzasz księgować dokument. Jeżeli data operacji gospodarczej jest wcześniejsza niż 2004.01.01, program będzie tutaj podpowiadał okres sprawozdawczy według daty odprawy celnej. A jeżeli data operacji gospodarczej jest późniejsza niż 2004.01.01, program podpowie okres sprawozdawczy według daty operacji gospodarczej. Możesz tą datę zmienić.

11.W polu Numer kontrahenta podaj numer zgodny z numerem kontrahenta z kartoteki Kontrahenci lub w polu Kod podaj skrót jego nazwy. Program automatycznie dopisze drugą wartość.

12.Jeżeli chcesz automatycznie wypełnić pozycje związane z kontrahentem, wskaż przycisk Kartoteka. W oknie kartoteki wybierz właściwego kontrahenta i wciśnij przycisk Użyj.

13.W polu Treść wpisz dowolny tekst opisujący dokument. Przez naciśnięcie kombinacji klawiszy (Alt+{) lub prawego przycisku myszki możesz wybrać potrzebny opis z listy. Otworzy się wówczas okno, w którym możesz wprowadzać dowolne własne teksty opisujące dokument, przeglądać je lub wskazywać wybrany tekst. Masz również możliwość szybkiego przeglądania listy. Po wpisaniu do pola Treść kilku początkowych liter, program ustawi się automatycznie na elemencie o nazwie zaczynającej się od tych liter. Klikając myszką na wybranym elemencie możesz wstawić wskazany tekst. Wprowadzane teksty można dowolnie poprawiać lub usuwać.

14.Jeżeli wprowadzany dokument posiada zapisy w walucie innej niż złote wybierz przycisk Waluta i w otwartej Tabeli kursów wybierz walutę i jej kurs.

15.W polu Znacznik możesz nadać znacznik dla dokumentu.

 

Zobacz także:

Aby wprowadzić zapis bez rozbijania na kwoty cząstkowe

Aby wprowadzić zapis z rozbiciem na kwoty cząstkowe po stronie Ma

Aby wprowadzić zapis z rozbiciem na kwoty cząstkowe po stronie Wn