Rozrachunki > Stan rozliczeń transakcji | | Drukuj |
Historię rozliczeń wskazanego wcześniej na liście dokumentu otwierającego transakcję można przejrzeć po wybraniu przycisku Stan rozliczeń.
Przycisk ten dostępny jest w dwóch miejscach:
•na liście transakcji nie rozliczonych podczas przeglądania rozrachunków; po wskazaniu na liście dokumentu otwierającego transakcję;
•podczas wprowadzania dokumentu, na liście otwartych transakcji.
Lista dokumentów związanych z rozliczaną transakcją prezentowana jest w formie tabeli. W górnej części tabeli pojawiają się skrótowe informacje o dokumencie wprowadzanym do rozrachunków.
Kwota Czyli kwota z dokumentu, który właśnie wprowadzasz.
Kwota Z uwzględnieniem strony zapisu. Jeśli wprowadzona była kwota walutowa, to obok wystąpi również symbol waluty.
Kurs WP i Kwota WP Informacje o kursie waluty pierwotnym oraz o kwocie waluty rozliczenia po przeliczeniu wg pierwotnego kursu podawanego w oknie Edycji rozrachunków. Nr ewid Umożliwia określenie dokumentu, do którego może być wystawiona nota odsetkowa. Notę można wystawić tylko do faktury, a nie do zaliczki lub zapłaty.
Nr dokumentu Czyli symbol i numer własny dokumentu, który właśnie wprowadzasz.
Numer dokumentu Numer własny dokumentu.
Data Data wystawienia dokumentu.
Różn. K. Kwota różnic kursowych dla dokumentów zaksięgowanych.
Do rozliczenia Pozostałość kwoty do rozliczenia z danej transakcji. Można ją wyświetlać w złotówkach bądź w walucie w jakiej została wprowadzona, w zależności od tego, czy pole wyboru obok (
W oknie możesz określić sposób naliczania odsetek, jeden z trzech wariantów: •Bez naliczania odsetek; •Stała stopa – do pola należy wpisać wysokość stopy procentowej (można wykorzystać podręczny kalkulator); •Odsetki ustawowe – w ramach odsetek ustawowych stosowane jest oprocentowanie zmienne w czasie (tj. zależne od uaktualnianej na bieżąco stopy w Ustawieniach).
Data ostatniej noty Jest pokazywana data ostatniej wystawionej dla tej transakcji noty odsetkowej. Dla transakcji przeterminowanych, po zaksięgowaniu noty odsetkowej, data ta jest aktualizowana.
Początek naliczania Podpowiadany jest termin płatności podany przy tworzeniu transakcji lub też data ostatniej noty, jeśli były już wystawiane noty. Możesz tę datę skorygować, jeśli nie chcesz uwzględniać np. dni ustawowo wolnych.
Kwota odsetek Podana jest kwota naliczonych odsetek dla transakcji. Kwota odsetek jest naliczana tylko dla należności przeterminowanych. Jest ona zależna od ustalenia daty początku naliczania oraz od parametrów naliczania. Dla transakcji walutowych podawana jest w walucie. Jeśli nie ma podanej kwoty odsetek, przycisk Noty odsetkowe nie będzie aktywny.
Kurs otwarcia Dla transakcji wprowadzonych przez Bilans otwarcia lub Obroty rozpoczęcia, w pierwszym roku pracy z programem, istnieje możliwość dodania kursu otwarcia. Kurs otwarcia służy do wyliczenia różnic podatkowych na potrzeby Ewidencji danych podatkowych. Edycja kursu otwarcia możliwa jest do chwili zaksięgowania rozliczenia transakcji.
Podstawa RKP – podstawa do wyliczenia różnic kursowych podatkowych. |
Noty odsetkowe – przeniesie akcję do okna, w którym można wystawiać noty odsetkowe.
Korekta – przeniesie akcję do okna, w którym możliwie jest wprowadzanie korekt.
Dokument – umożliwia otwarcie okna Przeglądanie dokumentu. Kursor w otwartym dokumencie automatycznie ustawi się na koncie, z którym związane jest dane rozliczenie.
Pole wyboru
Edytuj – umożliwia edycję dokumentów i rozrachunków powiązanych z wybraną transakcją. Wskazanie rozliczenia i wybranie przycisku Edytuj przenosi akcję do okna Edycja rozrachunków i umożliwia wprowadzenie poprawek
Rozłącz – pozwala rozłączyć rozliczenie z transakcją. Np. został wprowadzony dokument WB rozliczający fakturę. Jednak uznaliśmy, iż faktura ta zostanie rozliczona w inny sposób. W tym celu należy zaznaczyć dany dokument WB i wybrać przycisk Rozłącz. Dokument WB zniknie ze stanu rozliczeń transakcji. Będzie jednak widoczny na liście dokumentów jako osobny dokument Operację rozłączania należy dokładnie przemyśleć, gdyż po wybraniu przycisku Rozłącz operacja zostanie wykonana bez możliwości anulowania. Aby wrócić do stanu sprzed rozłączenia, należy ponownie utworzyć rozrachunek.
Zapisz – zamyka okno z zapamiętaniem wprowadzonych zmian.
Anuluj – zamyka okno bez zapamiętywania zmian (nie można anulować operacji rozłączania rozrachunków). Przyciski Anuluj i Zapisz dotyczą tylko not odsetkowych i korekty rozrachunków. |
W przypadku zmiany stanu rozrachunków, wynikającej np. z modyfikacji dokumentów, na górnym pasku okna wyświetli się komunikat: Uwaga!!! Zmieniono dane rozliczeń (czerwoną podgrubioną czcionką). Jeżeli w wyniku działań użytkownika w obszarze transakcji/rozliczeń transakcja np. zostanie skasowana lub stanie się rozliczeniem, to należy zamknąć i ponownie otworzyć okno, aby odświeżyć dane.
Zobacz także: