Ewidencja danych księgowych > Lista dokumentów

Drukuj

Lista dokumentów

Po wybraniu miejsca do przeglądania dokumentów zostanie otwarte okno listy dokumentów.

Jeśli zostało wybrane przeglądanie w buforze, mogą się tam znajdować również dokumenty wypełnione błędnie. Będą one zaznaczone znakiem wykrzyknika (!) umieszczonym standardowo z lewej strony tabeli. Kolumna oznaczona jako Z informuje o istnieniu znacznika dla dokumentu.

 

W kolumnie oznaczonej jako N może pojawić się ikonka zn_not2. Oznacza ona, iż do danego dokumentu została dodana notatka.

 

W kolumnie oznaczonej R pokazywane są błędy w rozrachunkach. Można tu sprawdzić podświetlony dokument lub listę dokumentów zaznaczonych znakiem Marker6 przez wybranie klawisza funkcyjnego F5. Wynik zostanie przedstawiony w oknie ze szczegółową listą komunikatów.

 

Kolumna K informuje o istniejących korektach i ulgach dla danego dokumentu:

K - oznacza, że dla danego dokumentu istnieje dokument korekty.

U - oznacza, że dla danego dokumentu istnieje dokument korekty z tytułu ulgi na złe długi.

Kliknięcie prawym przyciskiem myszy na oznaczeniu dokumentu w kolumnie K rozwija menu, z którego można przejść do dokumentów korekty klikając w ich numer.

 

Można wskazać z listy te dokumenty, które chcesz obsługiwać grupowo. Korzystając z myszki lub klawisza funkcyjnego F8 umieść po lewej stronie ekranu znacznik grupy – Marker6. Wszystkie wydawane potem polecenia będą dotyczyły całej zaznaczonej grupy.

 

Dokumenty posiadające faktury papierowe i/lub elektroniczne oznaczone są na liście dokumentów za pomocą ikonek w kolumnie Rep. Są trzy możliwości oznaczenia powiązanych faktur: ikona oznaczająca fakturę papierową, ikonka oznaczająca e-fakturę lub puste pole, oznaczające, że dokument został wprowadzony ręcznie do modułu Finanse i Księgowość i nie ma go w module Repozytorium, co oznacza, że nie posiada powiązanej faktury.

Klikniecie na ikonkę powoduje otwarcie czytelnej formy wybranej faktury, np. w formacie PDF.

 

Jeżeli dokument z e-fakturą posiada wypełniony rejestr VAT to na wydruku rejestru będzie posiadał wpis TAK w kolumnie e-F.

 

Istnieje możliwość zmiany sposobu sortowania prezentowanej listy. Nazwy (nagłówki) wszystkich kolumn są jednocześnie przyciskami do zmiany sposobu posortowania.

Drukowanie przeglądanych elementów

Okno listy dokumentów podzielone jest na trzy części. Dzielące je linie można przesuwać, zmieniając odpowiednio wielkość części okna. W lewej części okna prezentowane są kryteria wyboru wyszukiwania. W prawej górnej części prezentowane są, w postaci listy, wszystkie lub wybrane pozycje listy dokumentów. W prawej dolnej części prezentowany jest podgląd zaznaczonego dokumentu.

 

hmtoggle_plus1Elementy okna

 

Wskazówka

Jeżeli poprawiasz błędne dokumenty w buforze i chcesz szybko przejść do następnego lub poprzedniego błędnego dokumentu z listy, naciśnij w oknie dokumentu klawisz F11 lub F12.

Jeżeli chcesz w łatwy sposób przejść do dokumentów w buforze, przeglądając listę dokumentów w księgach lub na odwrót, wybierz w oknie listy dokumentów kombinację klawiszy Ctrl+k.