Jeśli w programie (Ustawienia – Parametry stałe – Konta specjalne) zdefiniujesz konta kręgu kosztów, to program będzie przeprowadzał automatyczną kontrolę kręgu kosztów. Jeśli w księgowanym dokumencie kwota jednej ze stron zapisu będzie księgowana na konto zdefiniowane w ustawieniach, a po drugiej stronie na inne konto, wówczas taki zapis zostanie opatrzony specjalną cechą – zapis poza kręgiem kosztów.
Zestawienie dokumentów zawierających takie zapisy będzie dostępne w oknie Dokumenty poza kręgiem kosztów. Zapisy wychodzące poza krąg kosztów będą wyróżnione wykrzyknikiem (! ).
Raport Dokumenty poza kręgiem kosztów generowany jest dla dokumentów znajdujących się w Księgach. Dla dokumentów znajdujących się w buforze można wygenerować raport Zapisy poza kręgiem kosztów.
Elementy okna
W tabeli zestawione są informacje z dokumentów takie, jak:
Data – dzień zaksięgowania dokumentu
Nr – numer kolejny księgowania
Data dokum. – data wystawienia dokumentu
Numer dokum. – numer własny dokumentu
Symbol – numer ewidencyjny dokumentu
Okres – okres sprawozdawczy, w który został zaksięgowany dokument.
Sygnatura – nazwa użytkownika księgującego dokument.
Przyciski poleceń:
Usuń cechę – usuwa z wskazanego zapisu cechę oznaczającą wychodzenie poza krąg kosztów.
Zamknij – zamyka okno zestawienia dokumentów poza kręgiem kosztów.
Zobacz także:
Przeglądanie zestawionego raportu