Ustawienia > Prawa efektywne | | Drukuj |
Środowisko VBA IDE – umożliwia otwarcie środowiska programistycznego VBA. |
Zarządzanie budżetami – użytkownik może wprowadzać, edytować i usuwać plany budżetowe. |
![]() | Rodzaj: CONNECT (Connect) |
Grupa praw związanych z obsługą Connect: Konfiguracja ustawień dla Connect – dostęp do ustawień współpracy z usługą Connect. Pobieranie danych przez Connect – prawo do importu danych z Connect. |
![]() | Rodzaj: DDF (typy dokumentów) |
Grupa praw dostępu do poszczególnych typów dokumentów zdefiniowanych w module Finanse i Księgowość. |
![]() | Rodzaj: DEK (deklaracje) |
Grupa praw związanych z obsługą Deklaracji: Dodawanie i usuwanie wpisów EDP – umożliwia dodawanie i usuwanie zapisów we wpisach (EDP). Dostęp do obsługi deklaracji i zaliczek – podstawowe prawo, bez którego nie jest możliwa obsługa deklaracji oraz zaliczek CIT. Modyfikacja formuł obliczeniowych – umożliwia modyfikację formuł obliczeniowych deklaracji. Modyfikacja kwot we wpisach EDP – umożliwia modyfikację kwot we wpisach (EDP). Modyfikacja okresów podatkowych we wpisach EDP – umożliwia modyfikację okresów podatkowych we wpisach (EDP). Zatwierdzanie i usuwanie zatwierdzonych deklaracji i zaliczek – umożliwia zatwierdzanie i usuwanie uprzednio zatwierdzonych deklaracji. |
![]() | Rodzaj: DOK (dokumenty) |
Grupa praw związanych z obsługą dokumentów: Definiowanie szablonów numeracji – umożliwia definiowanie i modyfikację szablonów numeracji. Definiowanie ogólnodostępnych typów dokumentów – nadanie użytkownikowi tego prawa skutkuje tym, że dla tworzonych przez niego typów dokumentów, domyślnie będą mieli nadane prawa również pozostali użytkownicy. Definiowanie typów dokumentów – umożliwia tworzenie nowych i modyfikację istniejących definicji typów dokumentów. Księgowanie dokumentów oraz BO i OR – umożliwia zapisywanie dokumentów, bilansu otwarcia, obrotów rozpoczęcia do ksiąg. Modyfikacja listy cech dokumentów – umożliwia dodawanie i usuwanie definicji cech dokumentów. Modyfikacja listy cech zapisów – umożliwia dodawanie i usuwanie definicji cech zapisów dokumentów. Nadawanie i zmiana znaczników dokumentom – umożliwia oznaczanie dokumentów znacznikami. Przeglądanie dokumentów zaksięgowanych i rejestrów – umożliwia dostęp do dokumentów zaksięgowanych i przeglądanie rejestrów VAT. Usuwanie dokumentów – umożliwia usuwanie dokumentów z bufora. Wprowadzanie do bufora – umożliwia zapisywanie dokumentów, bilansu otwarcia, obrotów rozpoczęcia do bufora. Wymiarowanie dokumentów w buforze – umożliwia dodawanie i modyfikację wymiarów dokumentów w buforze. Wymiarowanie zaksięgowanych dokumentów – umożliwia dodawanie i modyfikację wymiarów zaksięgowanych dokumentów. Zmiana numerów ewidencyjnych w zaksięgowanych dokumentach – umożliwia zmianę numerów ewidencyjnych w zaksięgowanych dokumentach. Zmiany danych dokumentów – umożliwia modyfikację i usuwanie dokumentów w buforze. |
![]() | Rodzaj: FRM (firma) |
Eksport / import profilu księgowego firmy – umożliwia eksport oraz import modelu księgowego firmy. Modyfikacja parametrów księgowych – umożliwia modyfikację ustawień parametrów stałych firmy. |
![]() | Rodzaj: INN (inne) |
Modyfikacja sprawozdań finansowych – umożliwia modyfikację bilansu oraz RZiS. Rejestracja danych z nieprawidłowym NIP-em – umożliwia rejestrację danych z niepoprawnym numerem NIP. Tworzenie raportów – umożliwia tworzenie i edycję raportów. Wykonywanie przeszacowań – umożliwia wykonanie przeszacowania walut. Wystawianie przelewów, kompensat i not odsetkowych – umożliwia tworzenie i drukowanie przelewów, kompensat i not odsetkowych. |
![]() | Rodzaj: JPK (jednolity plik kontrolny) |
Eksport danych do Jednolitego Pliku Kontrolnego – umożliwia eksport danych do pliku JPK Edycja atrybutów JPK_V7 (dokumentu i rejestru VAT) w zaksięgowanym dokumencie – umożliwia ustawienie atrybutów JPK_V7 dla dokumentów oraz grup towarowych dla rejestrów VAT. Wprowadzanie atrybutów JPK_V7. Zmiana danych kontrahenta w zaksięgowanym dokumencie – umożliwia edycję danych kontrahenta w dokumentach wprowadzonych do ksiąg. Zmiana numeru dokumentu w zaksięgowanym dokumencie – umożliwia zmianę numeru własnego w dokumencie zapisanym w księgach (pole Numer dokumentu). |
![]() | Rodzaj: KGW(wykresy) |
Wykonywanie wykresów – umożliwia przygotowywanie wykresów. Zarządzanie wykresami – umożliwia zarządzanie dostępnością wykresów. |
![]() | Rodzaj: KRT (kartoteki) |
Eksport danych kartotekowych – umożliwia eksport danych z kartotek do plików. Modyfikacja pozostałych kartotek – umożliwia modyfikację kartotek: Kraje, Znaczniki (dok, rej, tran), Waluty, Kursy walut, Waluty strefy euro, Urzędy. |
![]() | Rodzaj: PKN (plan kont) |
Grupa praw związanych z definiowaniem planu kont: Modyfikacja planu kont – umożliwia modyfikację planu kont. Przeglądanie zapisów, stanów kont i rozliczeń – umożliwia przeglądanie obrotów kont, zapisów na koncie oraz rozrachunków. Wymiana słowników w planie kont – umożliwia wymianę słownika na koncie księgowym. Zmiana wartości wymiarów kont i użytych słowników – umożliwia zmianę wartości wymiarów analitycznych kont i słowników w planie kont. |
![]() | Rodzaj: REJ (rejestry VAT) |
Grupa praw związanych z definiowaniem rejestrów i kont VAT: Definiowanie rejestrów vat – umożliwia dodawanie i edycję definicji rejestrów VAT. Konfigurowanie stawek i kont VAT – umożliwia konfigurowanie stawek i kont VAT. Korygowanie okresów rejestrów – umożliwia skorygowanie okresu sprawozdawczego już przypisanego rejestru VAT. Nadawanie i zmiana znaczników w rejestrach VAT – umożliwia oznaczanie rejestrów VAT znacznikami. Przypisywanie danych VAT do okresów – umożliwia przypisywanie rejestrów VAT do okresów sprawozdawczych. |
![]() | Rodzaj: ROK (rok obrotowy) |
Grupa praw związanych z definiowaniem okresów sprawozdawczych i roku obrachunkowego: Usuwanie roku, zmiana długości roku – umożliwia usuwanie i zmianę długości roku obrotowego. Zakładanie nowego roku – umożliwia tworzenie nowego roku obrotowego. Zamykanie i otwieranie miesiąca – umożliwia zamykanie i otwieranie miesięcy sprawozdawczych. Zamykanie roku – umożliwia zamykanie roku obrotowego. Zatwierdzanie BO i OR – umożliwia zatwierdzanie bilansu otwarcia, obrotów rozpoczęcia. Zatwierdzanie roku – umożliwia zatwierdzanie roku obrotowego. Zatwierdzenie roku trwale zamyka dostęp do wykonywania operacji księgowych w danym roku. |
![]() | Rodzaj: ROZ (rozrachunki) |
Grupa praw związanych z prowadzeniem Rozrachunków: Edycja i rozłączanie rozrachunków walutowych – umożliwia edytowanie i rozłączanie rozrachunków walutowych z okna rozrachunków. Grupowe nadawanie transakcji – umożliwia grupowe nadawanie transakcji. Nadawanie i zmiana znaczników w rozrachunkach – umożliwia nadawanie i zmianę znaczników w rozrachunkach. Obsługa rozrachunków – umożliwia edycję rozrachunków. Przeksięgowania z kont posiadających rozrachunki – umożliwia przeksięgowania z kont posiadających rozrachunki. |