Strona startowa

Drukuj

Tworzenie nowej firmy – krok 3 z 3

W oknie Nowa firma – krok 3 z 3 określ rodzaj działalności Twojej firmy. Te dane będą punktem wyjścia przy tworzeniu planu kont, bilansu oraz rachunku zysków i strat.

W polu Rachunek kosztów należy wybrać z rozwijanej listy sposób prowadzenia rachunku kosztów w firmie.

Sposobu prowadzenia rachunku kosztów nie można zmienić w czasie pracy. Pewne modyfikacje możesz wprowadzić jedynie po zamknięciu okresu obrachunkowego (tj. w momencie otwierania nowego roku obrachunkowego). Możesz wtedy wybrać inny sposób prowadzenia kosztów i zestawiania rachunku zysków i strat np. z "4" na "5". Nie zmieni to danych z lat poprzednich, natomiast księgowanie nowego roku obrachunkowego będzie poprawne.

W polu Struktura własności wybierz z rozwijanej listy formę prawną Twojej firmy:

spółka z o.o.;

spółka akcyjna;

spółka komandytowo-akcyjna;

przedsiębiorstwo państwowe;

spółdzielnia;

spółka jawna;

spółka komandytowa;

spółka cywilna i firma jednoosobowa;

jednostka budżetowa;

spółka partnerska;

fundacja.

Definiując Typ prowadzonej działalności możesz podać więcej niż jeden jej rodzaj, jeśli prowadzisz działalność o charakterze mieszanym. Typy działalności do wyboru:

handlowa;

produkcyjna;

usługowa.

Na podstawie wybranego przez Ciebie rachunku kosztów, struktury własności oraz typu prowadzonej działalności program może utworzyć automatycznie plan kont, właściwy dla Twojej firmy (np. dla firmy handlowej nie będzie w nim kont produkcyjnych).

Po wpisaniu podstawowych danych i informacji o prowadzonej przez nią działalności możesz uruchomić procedury zapisujące dane firmy na dysku. Rozpocznie się tworzenie danych i po krótkim czasie pojawi się okno, w którym możesz zdecydować, czy chcesz tworzyć automatycznie plan kont.

 

Jeżeli zdecydujesz się na automatyczne wygenerowanie początkowego planu kont, program rozpocznie jego tworzenie.

Wygenerowany przez moduł Finanse i Księgowość plan kont możesz szybko dopasować do potrzeb Twojej firmy, natomiast jeśli zrezygnujesz z automatycznego tworzenia planu kont, będziesz musiał wprowadzać go ręcznie przed rozpoczęciem pracy.

Nawet jeżeli zechcesz go całkowicie zmienić, warto utworzyć automatycznie wstępny plan kont.