Symfonia KSeF > Automatyczne dekretacje > Konfiguracja dekretacji | | Drukuj |
Pierwsza konfiguracja
Przed rozpoczęciem konfiguracji Automatycznych dekretacji w Symfonia KSeF należy zainstalować i skonfigurować usługę agenta (Desktop Cloud Agent). Więcej informacji >>
Aktywacja Automatycznych dekretacji
Przed aktywacją automatycznych dekretacji zapoznaj się z późniejszymi krokami konfiguracji. Definicje kont i definicje typów dokumentów mogą wymagać dodatkowego przygotowania w programie Finanse i Księgowość.
W aktualnej wersji import definicji z programu Finanse i Księgowość jest operacją która można wykonać tylko raz.
Przed przystąpieniem do konfiguracji, należy aktywować mechanizm automatycznych dekretacji:
1.Przejdź do widoku Zarządzania kontem poleceniem z menu rozwijanego po kliknięciu w użytkownika.
2.Rozwiń menu Dekretacje i wybierz Dekretacje.
Ikona przy elemencie paska narzędziowego lub menu informuje że wymaga on dokończenia konfiguracji.
3.Kliknij przycisk Aktywuj.
Operacja aktywacji składa się z kilku kroków, w których z firmy aplikacji desktopowej m. in. pobrany zostanie plan kont, rejestry typy dokumentów (operacja wykonywana jest w tle i nie blokuje pracy z serwisem). Po zakończeniu wyświetlone zostanie komunikat i będzie można przejść do konfiguracji.
Konfiguracja
Przed rozpoczęciem pracy z automatycznymi dekretacjami dla Symfonia KSeF należy przeprowadzić podstawową konfigurację, tzn.:
1.Przypisać (przynajmniej jedno) konto KUP lub NKUP do kategorii dokumentów zakupowych.
1.Kliknij w użytkownika w prawym górnym rogu i z menu wybierz Zarządzanie kontem. 2.Na pasku kliknij Dekretacje i wybierz Dekretacje.
![]()
3.W kolumnach Konto KUP oraz Konto NKUP uzupełnij konta dla dopowiadających im kategorii (w kolumnie Kategoria).
Konfiguracja dekretacji wykonywana jest oddzielnie dla dokumentów Zakupowych i Sprzedażowych. Użyj przycisków aby się miedzy nimi przełączyć: ![]()
Aby wprowadzić konto kliknij przycisk
![]()
Otworzone zostanie okno listy kont z w którym należy wskazać konto ostatniego poziomu i kliknąć przycisk Użyj.
![]()
4.W razie potrzeby można utworzyć własne kategorie, klikając przycisk Dodaj kategorię.
![]()
Ze względu na sposób wytrenowania modelu sztucznej inteligencji, jej skuteczność w przypadku kategorii własnych może być niższa.
5.Pamiętaj żeby zatwierdzić wprowadzone zmiany przyciskiem Zapisz. 6.Jeśli w firmie rozliczane są samochody, kliknij przycisk Pojazdy. 7.Otworzony zostanie widok Konfiguracja pojazdów, gdzie za pomocą przycisku Dodaj pojazd można utworzyć opisy pojazdów rozliczanych w firmie. Na opis pojazdu składa się: •Numer rejestracyjny (pole wymagane), •Rodzaj użytkowania, •Opis pojazdu ułatwiający jego identyfikację.
![]()
|
2.Przypisać obowiązkowe konta w zakładce Rozrachunki i VAT.
1.Kliknij w użytkownika w prawym górnym rogu i z menu wybierz Zarządzanie kontem. 2.Na pasku kliknij Dekretacje i wybierz Rozrachunki i VAT.
![]()
3.W kolumnie Konto uzupełnij numer konta przynajmniej dla wymaganej kategorii Dostawca krajowy.
![]()
Konfiguracja rozrachunków i VAT dekretacji wykonywana jest oddzielnie dla dokumentów Zakupowych i Sprzedażowych. Użyj przycisków aby się miedzy nimi przełączyć: ![]()
Aby wprowadzić konto kliknij przycisk
![]()
Otworzone zostanie okno listy kont z w którym należy wskazać konto ostatniego poziomu i kliknąć przycisk Użyj.
4.Pamiętaj żeby zatwierdzić wprowadzone zmiany przyciskiem Zapisz.
|
3.Wybrać typ dokumentów (oraz rejestr VAT) przynajmniej dla obowiązkowych elementów: Faktura VAT oraz Faktura korygująca VAT. Pozostałe elementy to Faktura uproszczona, Faktura zaliczkowa/rozliczająca oraz Faktura korygująca zaliczkowa/rozliczająca.
1.Kliknij w użytkownika w prawym górnym rogu i z menu wybierz Zarządzanie kontem. 2.Na pasku kliknij Dekretacje i wybierz Ustawienia dekretacji.
![]()
3.Ustaw przynajmniej wymagane typy dokumentów Faktura VAT oraz Faktura korygująca VAT.
![]()
Konfiguracja wykonywana jest oddzielnie dla typów dokumentów Zakupowych i Sprzedażowych. Użyj przycisków aby się miedzy nimi przełączyć: ![]()
W drugiej kolumnie, na podstawie definicji typu dokumentu z programu Finanse i Księgowość, automatycznie wypełniany jest domyślny rejestr.
|