Jak to zrobić? > Wprowadzanie części opisowej dokumentów | | Drukuj |
1.Wybierz z paska nawigacji polecenie Dokumenty [Ctrl+1] > Wprowadzanie. 2.Wybierz polecenie DEX Dokument eksportowy. Pojawi się okno wprowadzania danych do rejestru. 3.W polu Data wprowadzenia program pokazuje datę dla programu. 4.W polu Data odprawy celnej (format rrrr-mm-dd) wpisz datę odprawy celnej. 5.W polu Data operacji gospodarczej wpisz datę operacji gospodarczej. 6.W polu Data dokumentu (format rrrr-mm-dd) wpisz datę z dokumentu. Data ta przyporządkowuje fakturę do okresu sprawozdawczego. 7.W polu Numer dokumentu wpisz numer własny dokumentu. 8.W polu Numer ewidencyjny potwierdź lub wybierz typ dokumentu. 9.W polu Okres sprawozdawczy podaj okres, w jaki zamierzasz księgować dokument. Jeżeli data operacji gospodarczej jest wcześniejsza niż 2004.01.01, program będzie tutaj podpowiadał okres sprawozdawczy według daty odprawy celnej. A jeżeli data operacji gospodarczej jest późniejsza niż 2004.01.01, program podpowie okres sprawozdawczy według daty operacji gospodarczej. Możesz tą datę zmienić. 10.W polu Numer kontrahenta podaj numer zgodny z numerem kontrahenta z kartoteki Kontrahenci lub w polu Skrót podaj skrót jego nazwy. Program automatycznie dopisze drugą wartość. 11.Jeżeli chcesz pozycje związane z kontrahentem wypełnić automatycznie, wskaż przycisk Kartoteka. W oknie kartoteki wybierz właściwego kontrahenta i wciśnij przycisk Użyj. 12.W polu Treść wpisz dowolny tekst opisujący dokument. Przez naciśnięcie kombinacji klawiszy (Alt+strzałka w dół) lub prawego przycisku myszki możesz wybrać potrzebny opis z listy. Otworzy się wówczas okno, w którym możesz wprowadzać dowolne własne teksty opisujące dokument, przeglądać je lub wskazywać wybrany tekst. Masz również możliwość szybkiego przeglądania listy. Po wpisaniu do pola Treść kilku początkowych liter, program ustawi się automatycznie na elemencie o nazwie zaczynającej się od tych liter. Klikając myszką na wybranym elemencie możesz wstawić wskazany tekst. Wprowadzane teksty można dowolnie poprawiać lub usuwać. 13.Jeżeli wprowadzany dokument posiada zapisy w walucie innej niż złote wybierz przycisk Waluta i w otwartym oknie Kursy walut wybierz walutę i jej kurs. |
1.Wybierz z paska nawigacji polecenie Dokumenty [Ctrl+1] > Wprowadzanie. 2.Wybierz polecenie DIM Dokument importowy. Pojawi się okno wprowadzania danych do rejestru. 3.W polu Data wprowadzenia program pokazuje datę dla programu. 4.W polu Data dokumentu (format rrrr-mm-dd) wpisz datę z dokumentu. 5.W polu Data odprawy celnej (format rrrr-mm-dd) podaj datę odprawy celnej. Data ta przyporządkowuje fakturę do okresu sprawozdawczego. 6.W polu Numer dokumentu wpisz numer własny dokumentu. 7.W polu Numer ewidencyjny potwierdź lub wybierz typ dokumentu. Podaj numer kolejny dokumentu. Jeśli nie wpiszesz tu własnego numeru, to w polu tym znajduje się pierwszy nie wykorzystany numer ewidencyjny w ramach tego typu dokumentu. 8.W polu Okres sprawozdawczy podaj okres, w jaki zamierzasz księgować dokument. Program podpowiada datę zgodną z datą przyporządkowującą do okresu sprawozdawczego. Możesz ją oczywiście zmienić. 9.W polu Numer kontrahenta podaj numer zgodny z numerem kontrahenta z kartoteki Kontrahenci stali lub w polu Skrót podaj skrót jego nazwy. Wypełniając w dokumencie pola związane z kontrahentem możesz wpisać tylko jego numer NIP. Jeśli kontrahenta o podanym NIP nie ma również w kartotekach Kontrahentów, otwarte zostanie okno dialogu Wprowadzanie danych kontrahenta incydentalnego, w którym można podać jego dane, bez opuszczania wprowadzanego dokumentu. Jeżeli wprowadzony numer NIP posiada więcej niż jeden z kontrahentów, w kartotece pojawi się dialog NIP, w którym wybierzesz właściwego dla wprowadzanego dokumentu. 10.Jeżeli chcesz pozycje związane z kontrahentem wypełnić automatycznie, wskaż przycisk Kartoteka i wybraniu z menu pomiędzy kontrahentem stałym i kontrahentem incydentalnym przenieść akcję do okna odpowiedniej kartoteki Kontrahentów. W oknie kartoteki wybierz właściwego kontrahenta i wciśnij przycisk Użyj. 11.W polu Treść wpisz dowolny tekst opisujący dokument. Przez naciśnięcie kombinacji klawiszy (Alt+strzałka w dół) lub prawego przycisku myszki możesz wybrać potrzebny opis z listy. Otworzy się wówczas okno, w którym możesz wprowadzać dowolne własne teksty opisujące dokument, przeglądać je lub wskazywać wybrany tekst. Masz również możliwość szybkiego przeglądania listy. Po wpisaniu do pola Treść kilku początkowych liter, program ustawi się automatycznie na elemencie o nazwie zaczynającej się od tych liter. Klikając myszką na wybranym elemencie możesz wstawić wskazany tekst. Wprowadzane teksty można dowolnie poprawiać lub usuwać. |
1.Wybierz z paska nawigacji polecenie Dokumenty [Ctrl+1] > Wprowadzanie. 2.Wybierz polecenie DP Dokument prosty albo WB Wyciąg bankowy. Pojawi się okno wprowadzania danych do rejestru. 3.W polu Data wprowadzania (format rrrr-mm-dd) program pokaże datę dla programu. 4.W polu Data dokumentu (format rrrr-mm-dd) wpisz datę z dokumentu przyporządkowującą dokument do okresu sprawozdawczego. 5.W polu Data operacji gospodarczej (format rrrr-mm-dd) podajesz datę wykonywania operacji gospodarczej. Pozycja ta nie występuje w wyciągu bankowym obsługiwanym jak dokument prosty. 6.W polu Numer ewidencyjny potwierdź podpowiadany lub wybierz nowy typ dokumentu. Podaj numer kolejny dokumentu. Jeśli nie wpiszesz tu własnego numeru, to w polu tym znajdzie się kolejny nie wykorzystany numer ewidencyjny w ramach tego typu dokumentu. 7.W polu Okres sprawozdawczy podaj okres, w jaki zamierzasz księgować dokument. Program podpowiada okres zgodny z datą dokumentu. Możesz wybrać inny niż podpowiadany okres sprawozdawczy. 8.W polu Numer dokumentu wpisz numer własny z dokumentu. 9.W polu Treść wpisz dowolny tekst opisujący dokument. Przez naciśnięcie kombinacji klawiszy (Alt+strzałka w dół) lub prawego przycisku myszki możesz wybrać potrzebny opis z listy. Otworzy się wówczas opuszczana lista, gdzie możesz wprowadzać dowolne własne teksty opisujące dokument, przeglądać je lub wskazywać wybrany tekst. Masz również możliwość szybkiego przeglądania listy. Po wpisaniu do pola Treść kilku początkowych liter, program ustawi się automatycznie na elemencie o nazwie zaczynającej się od wpisanych liter. Klikając myszką na wybranym elemencie możesz wstawić wskazany tekst do pola. Wprowadzane teksty można dowolnie poprawiać lub usuwać. 10.Jeżeli wprowadzany dokument posiada zapisy w walucie innej niż złote wybierz przycisk Waluta i w otwartym oknie Kursy walut wybierz walutę i jej kurs. W wyciągu bankowym wybór waluty następuje dla każdego zapisu oddzielnie w linii zapisu. |
1.Wybierz z paska nawigacji polecenie Dokumenty [Ctrl+1] > Wprowadzanie. 2.Wybierz polecenie FVS Faktura VAT sprzedaży albo RUS Rachunek uproszczony sprzedaży. Pojawi się okno wprowadzania danych do rejestru. 3.W polu Data wprowadzenia program pokazuje datę dla programu. 4.W polu Data dokumentu (format rrrr-mm-dd) wpisz datę z dokumentu. 5.W polu Data operacji gospodarczej (format rrrr-mm-dd) program podpowiada datę wystawienia dokumentu. Możesz ją oczywiście zmienić zależnie od potrzeb. Data ta przyporządkowuje fakturę lub rachunek do okresu sprawozdawczego. 6.W polu Numer dokumentu wpisz numer własny dokumentu. 7.W polu Numer ewidencyjny potwierdź lub wybierz typ dokumentu. 8.W polu Okres sprawozdawczy podaj okres, w jaki zamierzasz księgować dokument. Program podpowiada datę zgodną z datą przyporządkowującą do okresu sprawozdawczego. Dla dokumentów sprzedaży (FVS i RUS) będzie podpowiadany okres zgodny z definicją dokumentu. Możesz ją zmienić. 9.W polu Numer kontrahenta podaj numer zgodny z numerem kontrahenta z kartoteki Kontrahenci stali lub w polu Skrót podaj skrót jego nazwy. Wypełniając w dokumencie pola związane z kontrahentem możesz wpisać tylko jego numer NIP. Jeśli kontrahenta o podanym NIP nie ma również w kartotekach Kontrahentów otwarte zostanie okno dialogu Wprowadzanie danych kontrahenta incydentalnego, w którym można wprowadzić jego dane, bez opuszczania wprowadzanego dokumentu. Jeżeli wprowadzany numer NIP posiada więcej niż jeden z kontrahentów w kartotece pojawi się okno dialogowe NIP, w którym wybierzesz właściwego dla wprowadzanego dokumentu. 10.Jeżeli chcesz wypełnić automatycznie pozycje związane z kontrahentem, wskaż przycisk Kartoteka i wybraniu z menu pomiędzy kontrahentem stałym i kontrahentem incydentalnym przenieść akcję do okna odpowiedniej kartoteki Kontrahentów. W oknie kartoteki wybierz właściwego kontrahenta i wciśnij przycisk Użyj. 11.W polu Treść wpisz dowolny tekst opisujący dokument. Przez naciśnięcie kombinacji klawiszy (Alt+strzałka w dół) lub prawego przycisku myszki możesz wybrać potrzebny opis z listy. Otworzy się wówczas okno, w którym możesz wprowadzać dowolne własne teksty opisujące dokument, przeglądać je lub wskazywać wybrany tekst. Masz również możliwość szybkiego przeglądania listy. Po wpisaniu do pola Treść kilku początkowych liter, program ustawi się automatycznie na elemencie o nazwie zaczynającej się od tych liter. Klikając myszką na wybranym elemencie możesz wstawić wskazany tekst. Wprowadzane teksty można dowolnie poprawiać lub usuwać. 12.Jeżeli wprowadzany dokument posiada zapisy w walucie innej niż złote wybierz przycisk Waluta i w otwartym oknie Kursy walut wybierz walutę i jej kurs. |
1.Wybierz z paska nawigacji polecenie Dokumenty [Ctrl+1] > Wprowadzanie. 2.Wybierz polecenie FVZ Faktura VAT zakup albo RUZ Rachunek uproszczony zakup. Pojawi się okno wprowadzania danych do rejestru. 3.W polu Data wprowadzenia program pokazuje datę dla programu. 4.W polu Data dokumentu wpisz datę z dokumentu. 5.W polu Data operacji gospodarczej program podpowiada datę dokumentu. Jeśli data operacji gospodarczej jest inna, wpisz ją do pola edycyjnego. 6.W polu Data wpływu podaj datę wpływu dokumentu do firmy. Data ta przyporządkowuje dokument do okresu sprawozdawczego. 7.W polu Numer dokumentu wpisz numer własny dokumentu. 8.W polu Numer ewidencyjny potwierdź lub wybierz typ dokumentu. Podaj numer kolejny dokumentu. Jeśli nie wpiszesz tu własnego numeru, to w polu tym znajduje się pierwszy nie wykorzystany numer ewidencyjny w ramach tego typu dokumentu. 9.W polu Okres sprawozdawczy podaj okres, w jaki zamierzasz księgować dokument. Program podpowiada datę zgodną z datą przyporządkowującą do okresu sprawozdawczego. Możesz ją oczywiście zmienić. 10.W polu Numer kontrahenta podaj numer zgodny z numerem kontrahenta z kartoteki Kontrahenci stali lub w polu Skrót podaj skrót jego nazwy. Wypełniając w dokumencie pola związane z kontrahentem możesz wpisać tylko jego numer NIP. Jeśli kontrahenta o podanym NIP nie ma również w kartotekach Kontrahentów otwarte zostanie okno dialogu Wprowadzanie danych kontrahenta incydentalnego, w którym można wprowadzić jego dane, bez opuszczania wprowadzanego dokumentu. Jeżeli wprowadzany numer NIP posiada więcej niż jeden z kontrahentów w kartotece pojawi się dialog NIP, w którym wybierzesz właściwego dla wprowadzanego dokumentu. 11.Jeżeli chcesz pozycje związane z kontrahentem wypełnić automatycznie, wskaż przycisk Kartoteka i wybraniu z menu pomiędzy kontrahentem stałym i kontrahentem incydentalnym przenieść akcję do okna odpowiedniej kartoteki Kontrahentów. W oknie kartoteki wybierz właściwego kontrahenta i wciśnij przycisk Użyj. 12.W polu Treść wpisz dowolny tekst opisujący dokument. Przez naciśnięcie kombinacji klawiszy (Alt+strzałka w dół) lub prawego przycisku myszki możesz wybrać potrzebny opis z listy. Otworzy się wówczas okno, w którym możesz wprowadzać dowolne własne teksty opisujące dokument, przeglądać je lub wskazywać wybrany tekst. Masz również możliwość szybkiego przeglądania listy. Po wpisaniu do pola Treść kilku początkowych liter, program ustawi się automatycznie na elemencie o nazwie zaczynającej się od tych liter. Klikając myszką na wybranym elemencie możesz wstawić wskazany tekst. Wprowadzane teksty można dowolnie poprawiać lub usuwać. 13.Jeżeli wprowadzany dokument posiada zapisy w walucie innej niż złote wybierz przycisk Waluta i w otwartym oknie Kursy walut wybierz walutę i jej kurs. |
1.Wybierz z paska nawigacji polecenie Dokumenty [Ctrl+1] > Wprowadzanie. 2.Wybierz polecenie FWN Faktura wewnątrzwspólnotowego nabycia. Pojawi się okno wprowadzania danych. 3.W polu Data wprowadzenia program pokazuje datę dla programu. 4.W polu Data dokumentu (format rrrr-mm-dd) wpisz datę z dokumentu. 5.W polu Data operacji gospodarczej (format rrrr-mm-dd) program podpowiada datę wystawienia dokumentu. Możesz ją oczywiście zmienić zależnie od potrzeb. 6.W polu Data wpływu podaj datę wpływu dokumentu do firmy. Data ta przyporządkowuje dokument do okresu sprawozdawczego. 7.W polu Numer dokumentu wpisz numer własny dokumentu. 8.W polu Numer ewidencyjny potwierdź lub wybierz typ dokumentu. 9.W polu Okres sprawozdawczy podaj okres, w jaki zamierzasz księgować dokument. Program podpowiada datę zgodną z datą przyporządkowującą do okresu sprawozdawczego. Dla dokumentów sprzedaży (FVS i RUS) będzie podpowiadany okres zgodny z definicją dokumentu. Możesz ją zmienić. 10.W polu Numer kontrahenta podaj numer zgodny z numerem kontrahenta z kartoteki Kontrahenci stali lub w polu Skrót podaj skrót jego nazwy. Wypełniając w dokumencie pola związane z kontrahentem możesz wpisać tylko jego numer NIP. Jeśli kontrahenta o podanym NIP nie ma również w kartotekach Kontrahentów otwarte zostanie okno dialogu Wprowadzanie danych kontrahenta incydentalnego, w którym można wprowadzić jego dane, bez opuszczania wprowadzanego dokumentu. Jeżeli wprowadzany numer NIP posiada więcej niż jeden z kontrahentów w kartotece pojawi się okno dialogowe NIP, w którym wybierzesz właściwego dla wprowadzanego dokumentu. 11.Jeżeli chcesz wypełnić automatycznie pozycje związane z kontrahentem, wskaż przycisk Kartoteka i wybraniu z menu pomiędzy kontrahentem stałym i kontrahentem incydentalnym przenieść akcję do okna odpowiedniej kartoteki Kontrahentów. W oknie kartoteki wybierz właściwego kontrahenta i wciśnij przycisk Użyj . 12.W polu Treść wpisz dowolny tekst opisujący dokument. Przez naciśnięcie kombinacji klawiszy (Alt+strzałka w dół) lub prawego przycisku myszki możesz wybrać potrzebny opis z listy. Otworzy się wówczas okno, w którym możesz wprowadzać dowolne własne teksty opisujące dokument, przeglądać je lub wskazywać wybrany tekst. Masz również możliwość szybkiego przeglądania listy. Po wpisaniu do pola Treść kilku początkowych liter, program ustawi się automatycznie na elemencie o nazwie zaczynającej się od tych liter. Klikając myszką na wybranym elemencie możesz wstawić wskazany tekst. Wprowadzane teksty można dowolnie poprawiać lub usuwać. 13.Jeżeli wprowadzany dokument posiada zapisy w walucie innej niż złote wybierz przycisk Waluta i w otwartym oknie Kursy walut wybierz walutę i jej kurs. |
1.Wybierz z paska nawigacji polecenie Dokumenty [Ctrl+1] > Wprowadzanie. 2.Wybierz polecenie PWN Przyjęcie wewnątrzwspólnotowego nabycia. Pojawi się okno wprowadzania danych. 3.W polu Data wprowadzenia program pokazuje datę dla programu. 4.W polu Data dokumentu (format rrrr-mm-dd) wpisz datę z dokumentu. 5.W polu Data operacji gospodarczej (format rrrr-mm-dd) program podpowiada datę wystawienia dokumentu. Możesz ją oczywiście zmienić zależnie od potrzeb. 6.W polu Numer dokumentu wpisz numer własny dokumentu. 7.W polu Numer ewidencyjny potwierdź lub wybierz typ dokumentu. 8.W polu Okres sprawozdawczy podaj okres, w jaki zamierzasz księgować dokument. Program podpowiada datę zgodną z datą przyporządkowującą do okresu sprawozdawczego. Dla dokumentów sprzedaży (FVS i RUS) będzie podpowiadany okres zgodny z definicją dokumentu. Możesz ją zmienić. 9.W polu Numer kontrahenta podaj numer zgodny z numerem kontrahenta z kartoteki Kontrahenci stali lub w polu Skrót podaj skrót jego nazwy. Wypełniając w dokumencie pola związane z kontrahentem możesz wpisać tylko jego numer NIP. Jeśli kontrahenta o podanym NIP nie ma również w kartotekach Kontrahentów otwarte zostanie okno dialogu Wprowadzanie danych kontrahenta incydentalnego, w którym można wprowadzić jego dane, bez opuszczania wprowadzanego dokumentu. Jeżeli wprowadzany numer NIP posiada więcej niż jeden z kontrahentów w kartotece pojawi się okno dialogowe NIP, w którym wybierzesz właściwego dla wprowadzanego dokumentu. 10.Jeżeli chcesz wypełnić automatycznie pozycje związane z kontrahentem, wskaż przycisk Kartoteka i wybraniu z menu pomiędzy kontrahentem stałym i kontrahentem incydentalnym przenieść akcję do okna odpowiedniej kartoteki Kontrahentów. W oknie kartoteki wybierz właściwego kontrahenta i wciśnij przycisk Użyj. 11.W polu Treść wpisz dowolny tekst opisujący dokument. Przez naciśnięcie kombinacji klawiszy (Alt+strzałka w dół) lub prawego przycisku myszki możesz wybrać potrzebny opis z listy. Otworzy się wówczas okno, w którym możesz wprowadzać dowolne własne teksty opisujące dokument, przeglądać je lub wskazywać wybrany tekst. Masz również możliwość szybkiego przeglądania listy. Po wpisaniu do pola Treść kilku początkowych liter, program ustawi się automatycznie na elemencie o nazwie zaczynającej się od tych liter. Klikając myszką na wybranym elemencie możesz wstawić wskazany tekst. Wprowadzane teksty można dowolnie poprawiać lub usuwać. 12.Jeżeli wprowadzany dokument posiada zapisy w walucie innej niż złote wybierz przycisk Waluta i w otwartym oknie Kursy walut wybierz walutę i jej kurs. |
1.Wybierz z paska nawigacji polecenie Dokumenty [Ctrl+1] > Wprowadzanie. 2.Wybierz polecenie RK Raport kasowy. Pojawi się okno wprowadzania danych do rejestru. 3.W polu Data wprowadzenia (format rrrr-mm-dd) program pokazuje datę dla programu. 4.W polu Data dokumentu (format rrrr-mm-dd) wprowadzasz datę sporządzania raportu kasowego. Zgodnie z nowymi przepisami o rachunkowości raport kasowy jest sporządzany codziennie. 5.W polu Numer ewidencyjny możesz wskazać typ wprowadzanego dokumentu. Zmiana typu dokumentu spowoduje utratę wszystkich wcześniej wprowadzonych danych. 6.W polu Numer dokumentu podajesz numer własny Raportu Kasowego. 7.W polu Konto kasy podaj lub wybierz numer konta Kasa. 8.W polu Treść wpisz dowolny tekst opisujący dokument. Przez naciśnięcie kombinacji klawiszy (Alt +strzałka w dół) lub prawego przycisku myszki możesz wybrać potrzebny opis z listy. Otworzy się wówczas okno, w którym możesz wprowadzać dowolne własne teksty opisujące dokument, przeglądać je lub wskazywać wybrany tekst. Masz również możliwość szybkiego przeglądania listy. Po wpisaniu do pola Treść kilku początkowych liter, program ustawi się automatycznie na elemencie o nazwie zaczynającej się od tych liter. Klikając myszką na wybranym elemencie możesz wstawić wskazany tekst. Wprowadzane teksty można dowolnie poprawiać lub usuwać. 9.W polu Saldo początkowe automatycznie zostanie podana wartość salda końcowego z poprzedniego raportu kasowego. Możesz tę wartość poprawiać. 10.Znacznik – wybierz z tabeli znacznik dla dokumentu. |
1.Wybierz z paska nawigacji polecenie Dokumenty [Ctrl+1] > Wprowadzanie. 2.Wybierz polecenie RZL Rozliczenie zaliczki. Pojawi się okno wprowadzania danych do rejestru. 3.W polu Data wprowadzenia (format rrrr-mm-dd) program pokazuje datę dla programu. 4.W polu Data dokumentu (format rrrr-mm-dd) wprowadzasz datę sporządzania rozliczenia zaliczki. 5.W polu Numer ewidencyjny możesz wskazać typ wprowadzanego dokumentu. Zmiana typu dokumentu spowoduje utratę wszystkich wcześniej wprowadzonych danych. 6.W polu Numer dokumentu podajesz numer własny Rozliczenia zaliczki. 7.W polu Data operacji gospodarczej program podpowiada datę dokumentu. Jeśli data operacji gospodarczej jest inna, wpisz ją do pola edycyjnego. 8.Pole Limit zaliczki pozostaw puste jeżeli jest to zaliczka jednorazowa. Jeżeli natomiast rozliczenie dotyczy zaliczki odnawialnej wpisze jej limit. 9.W polu Konto pracownika podaj lub wybierz numer konta pracownika. 10.Za pomocą przycisku Rozrachunki umieszczonego obok konta pracownika rozlicz rozrachunek z pracownikiem. 11.W polu Treść wpisz dowolny tekst opisujący dokument. Przez naciśnięcie kombinacji klawiszy (Alt+strzałka w dół) lub prawego przycisku myszki możesz wybrać potrzebny opis z listy. Otworzy się wówczas okno, w którym możesz wprowadzać dowolne własne teksty opisujące dokument, przeglądać je lub wskazywać wybrany tekst. Masz również możliwość szybkiego przeglądania listy. Po wpisaniu do pola Treść kilku początkowych liter, program ustawi się automatycznie na elemencie o nazwie zaczynającej się od tych liter. Klikając myszką na wybranym elemencie możesz wstawić wskazany tekst. Wprowadzane teksty można dowolnie poprawiać lub usuwać. 12.Pole Saldo początkowe zostanie wypełnione automatycznie. |
1.Wybierz z paska nawigacji polecenie Dokumenty [Ctrl+1] > Wprowadzanie. 2.Wybierz polecenie WDT Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów. Pojawi się okno wprowadzania danych. 3.W polu Data wprowadzenia program pokazuje datę dla programu. 4.W polu Data dokumentu (format rrrr-mm-dd) wpisz datę z dokumentu. 5.W polu Data operacji gospodarczej (format rrrr-mm-dd) program podpowiada datę wystawienia dokumentu. Możesz ją oczywiście zmienić zależnie od potrzeb. 6.W polu Numer dokumentu wpisz numer własny dokumentu. 7.W polu Numer ewidencyjny potwierdź lub wybierz typ dokumentu. 8.W polu Okres sprawozdawczy podaj okres, w jaki zamierzasz księgować dokument. Program podpowiada datę zgodną z datą przyporządkowującą do okresu sprawozdawczego. Możesz ją zmienić. 9.W polu Numer kontrahenta podaj numer zgodny z numerem kontrahenta z kartoteki Kontrahenci stali lub w polu Skrót podaj skrót jego nazwy. Wypełniając w dokumencie pola związane z kontrahentem możesz wpisać tylko jego numer NIP. Jeśli kontrahenta o podanym NIP nie ma również w kartotekach Kontrahentów otwarte zostanie okno dialogu Wprowadzanie danych kontrahenta incydentalnego, w którym można wprowadzić jego dane, bez opuszczania wprowadzanego dokumentu. Jeżeli wprowadzany numer NIP posiada więcej niż jeden z kontrahentów w kartotece pojawi się okno dialogowe NIP, w którym wybierzesz właściwego dla wprowadzanego dokumentu. 10.Jeżeli chcesz wypełnić automatycznie pozycje związane z kontrahentem, wskaż przycisk Kartoteka i wybraniu z menu pomiędzy kontrahentem stałym i kontrahentem incydentalnym przenieść akcję do okna odpowiedniej kartoteki Kontrahentów. W oknie kartoteki wybierz właściwego kontrahenta i wciśnij przycisk Użyj. 11.W polu Kontrahent TT podaj numer kontrahenta transakcji trójstronnej. 12.W polu Treść wpisz dowolny tekst opisujący dokument. Przez naciśnięcie kombinacji klawiszy (Alt+strzałka w dół) lub prawego przycisku myszki możesz wybrać potrzebny opis z listy. Otworzy się wówczas okno, w którym możesz wprowadzać dowolne własne teksty opisujące dokument, przeglądać je lub wskazywać wybrany tekst. Masz również możliwość szybkiego przeglądania listy. Po wpisaniu do pola Treść kilku początkowych liter, program ustawi się automatycznie na elemencie o nazwie zaczynającej się od tych liter. Klikając myszką na wybranym elemencie możesz wstawić wskazany tekst. Wprowadzane teksty można dowolnie poprawiać lub usuwać. 13.Za pomocą przycisku Rejestr możesz wprowadzić dane do rejestru VAT. 14.Jeżeli wprowadzany dokument posiada zapisy w walucie innej niż złote wybierz przycisk Waluta i w otwartym oknie Kursy walut wybierz walutę i jej kurs. |
1.Wybierz z paska nawigacji polecenie Dokumenty [Ctrl+1] > Wprowadzanie. 2.Wybierz polecenie WNT Faktura wewnętrzna. Pojawi się okno wprowadzania danych. 3.W polu Data wprowadzenia program pokazuje datę dla programu. 4.W polu Data dokumentu (format rrrr-mm-dd) wpisz datę z dokumentu. 5.W polu Data operacji gospodarczej (format rrrr-mm-dd) program podpowiada datę wystawienia dokumentu. Możesz ją oczywiście zmienić zależnie od potrzeb. 6.W polu Numer dokumentu wpisz numer własny dokumentu. 7.W polu Numer ewidencyjny potwierdź lub wybierz typ dokumentu. 8.W polu Okres sprawozdawczy podaj okres, w jaki zamierzasz księgować dokument. Program podpowiada datę zgodną z datą przyporządkowującą do okresu sprawozdawczego. Możesz ją zmienić. 9.W polu Numer kontrahenta podaj numer zgodny z numerem kontrahenta z kartoteki Kontrahenci stali lub w polu Skrót podaj skrót jego nazwy. Wypełniając w dokumencie pola związane z kontrahentem możesz wpisać tylko jego numer NIP. Jeśli kontrahenta o podanym NIP nie ma również w kartotekach Kontrahentów otwarte zostanie okno dialogu Wprowadzanie danych kontrahenta incydentalnego, w którym można wprowadzić jego dane, bez opuszczania wprowadzanego dokumentu. Jeżeli wprowadzany numer NIP posiada więcej niż jeden z kontrahentów w kartotece pojawi się okno dialogowe NIP, w którym wybierzesz właściwego dla wprowadzanego dokumentu. 10.Jeżeli chcesz wypełnić automatycznie pozycje związane z kontrahentem, wskaż przycisk Kartoteka i wybraniu z menu pomiędzy kontrahentem stałym i kontrahentem incydentalnym przenieść akcję do okna odpowiedniej kartoteki Kontrahentów. W oknie kartoteki wybierz właściwego kontrahenta i wciśnij przycisk Użyj. 11.W polu Kontrahent TT podaj numer kontrahenta transakcji trójstronnej. 12.W polu Treść wpisz dowolny tekst opisujący dokument. Przez naciśnięcie kombinacji klawiszy (Alt+strzałka w dół) lub prawego przycisku myszki możesz wybrać potrzebny opis z listy. Otworzy się wówczas okno, w którym możesz wprowadzać dowolne własne teksty opisujące dokument, przeglądać je lub wskazywać wybrany tekst. Masz również możliwość szybkiego przeglądania listy. Po wpisaniu do pola Treść kilku początkowych liter, program ustawi się automatycznie na elemencie o nazwie zaczynającej się od tych liter. Klikając myszką na wybranym elemencie możesz wstawić wskazany tekst. Wprowadzane teksty można dowolnie poprawiać lub usuwać. 13.Jeżeli wprowadzany dokument posiada zapisy w walucie innej niż złote wybierz przycisk Waluta i w otwartym oknie Kursy walut wybierz walutę i jej kurs. |
Zobacz także:
Jak to zrobić - wprowadzanie zapisu bez rozbijania na kwoty cząstkowe
Jak to zrobić - wprowadzanie zapisu z rozbiciem na kwoty cząstkowe po stronie Ma
Jak to zrobić - wprowadzanie zapisu z rozbiciem na kwoty cząstkowe po stronie Wn