Kartoteki > Kartoteka Pracownicy

Drukuj

Kartoteka pracowników

Kartoteka ta grupuje dane dotyczące pracowników.

Okno kartoteki pracowników podzielone jest na dwie główne części. Dzielącą je linię można przesuwać, zmieniając odpowiednio wielkość części okna. W lewej części okna prezentowane są kryteria wyboru wyszukiwania. W prawej części prezentowane są, w postaci listy, wszystkie lub wybrane pozycje listy pracowników.

 

Lewa część okna

Przycisk poleceń Pracownicy otwiera okno Wybór pracowników, w którym mamy możliwość wyboru wyświetlanych pozycji oraz zapisania wyboru pod własną nazwą do wielokrotnego wykorzystania przez funkcję Zachowaj jako. Zapamiętanie najczęściej używanych kryteriów wyszukiwania powoduje, że będą mogły być one wybierane na drzewku zakładki Wybory umieszczonej z lewej strony listy kontrahentów pod gałęzią predefiniowaną Pracownicy – wszyscy.

 

Prawa część okna

Tu znajduje się lista prezentująca wszystkich pracowników, spełniających wskazane kryteria wyszukiwania.

Szukaj – za pomocą rozwijanej listy można określić w jakich danych będzie szukany ciąg znaków. Do przeszukania kartoteki pracowników można wybrać pola takie jak: kod pracownika, imię, nazwisko, miejscowość, rejon, PESEL czy NIP. Na liście wyświetleni zostaną ci pracownicy, którzy w wybranych polach posiadają wyszukiwaną frazę.

Nowy pracownik (Ctrl+plus z klawiatury numerycznej) – otwiera okno Pracownik umożliwiające wprowadzenie nowego kontrahenta.

clip0009 – polecenie służy do przełączania zaznaczenia (z zaznaczonych na niezaznaczone lub z niezaznaczonych na zaznaczone) wszystkich pozycji na liście.

Kod, Nazwisko, imię, Miejscowość – dane identyfikujące pracownika.

 

Zakładki widoczne w dole okna:

Wydruki – otwiera okno Drukuj.

Zestawienia – otwiera Zestawienia rozrachunkowe z poziomu kartotek.

Operacje – wyświetla listę operacji dostępnych w kartotece.

 

Lista operacji

Eksport danych – Umożliwia zapisanie danych wybranych elementów kartoteki do pliku tekstowego

Import danych – Polecenie odczytuje z pliku tekstowego kolejne pozycje i wstawia je do aktywnej kartoteki.

Ustawianie znacznika – Umożliwia ustawianie znacznika dla wybranych elementów kartoteki Pracownicy.

Zmiana aktywności – Na liście stanów aktywności należy wybrać aktywność dla wybranej grupy elementów kartoteki. Aby zatwierdzić wybór, należy wybrać przycisk OK.

Nadaj pozycję – Umożliwia nadanie pozycji wybranym elementom kartoteki.

Usuwanie pracowników – Aby usunąć grupę danych, należy zaznaczyć dane, które mają być usunięte, a następnie wybrać przycisk Operacje i polecenie Usuwanie pracowników. Pojawi się okno dialogowe, informujące o NIEODWRACALNOŚCI operacji usuwania danych oraz o danych, których usunięcie jest niemożliwe. Aby usunąć dane, należy wybrać przycisk OK.

 

Wskazówki

Aby uwidocznić kolumny, które mają pojawić się na liście, należy kliknąć prawym klawiszem myszy w polu tytułu w dowolnej kolumnie i zaznaczyć znakiem is-V_mark w wywołanym okienku – spisie nazw kolumn – pożądane nazwy. Okienko spisu kolumn można również wywołać używając skrótu klawiszy Alt+O.

Aby ukryć lewy (przełączyć) panel okna można skorzystać ze skrótu klawiszy Alt+W.

 

Zobacz również:

Klawisze skrótów