Lista raportów > Zapisy na koncie | | Drukuj |
Dostępna jest nowsza wersja raportu Zapisy na kontach.
W oknie Zapisy na koncie możesz zestawić zapisy konta w określonym przedziale czasowym; możliwe jest również podanie zakresu kwot dokumentów. Numer konta można bezpośrednio wpisać w polu lub wskazać w oknie planu kont.
Po wybraniu numeru konta w oknie dialogowym Zapisy należy określić okres zapisów (maksymalnie – rok obrachunkowy) i ewentualnie ich kwoty. W zależności od wybranej opcji w zestawieniu mogą być ujęte zapisy z bufora i przeksięgowania końca roku.
Zapisy wybranego konta wraz z jego kontami podporządkowanymi prezentowane są w tabeli. Można je tylko przeglądać, a nie modyfikować.
Nagłówki tabeli są jednocześnie przyciskami umożliwiającymi sortowanie listy według wybranego pola. Aby uporządkować pozycje np. wg daty, kliknij nagłówek Data.
W kolumnie możesz zaznaczać grupę dokumentów.
W następnych kolumnach pojawia się:
• jeżeli dokument znajduje się w buforze,
•E jeżeli dana pozycja została zaewidencjonowana w oknie Ewidencja danych podatkowych.
Data – data dokonania zapisu.
Opis – treść przypisana do zapisu w momencie wprowadzania dokumentu. Nagłówek kolumny można przełączyć na Numer ewidencyjny.
Wn i Ma – zapisy na odpowiednich stronach konta oraz konta przeciwstawne, w tym także rozbicie na zapisy cząstkowe. Jeśli kwota zapisu jest rozbita na zapisy cząstkowe w polu konta przeciwstawne pojawia się tylko numer pierwszego z nich, a pozostałe są dostępne po wybraniu przycisku .
W oknie prezentowane jest również podsumowanie zapisów na koncie w wybranym poprzednio okresie czasu. W dole okna widoczna jest suma bądź saldo zapisów ( przycisk przy podsumowaniach działa przełącza między sumą a saldem zapisów). Aby otrzymać sumę bądź saldo wybranych zapisów, postaw przy odpowiednich pozycjach znak w skrajnej lewej kolumnie tabeli. Jeżeli nie wybierzesz żadnych pozycji, podsumowane będą wszystkie zapisy prezentowane w tabeli.
Jeżeli na kontach wprowadzono zapisy w obcych jednostkach pieniężnych, możesz wyświetlać kwoty w złotówkach lub dewizach. W przypadku państw wchodzących do europejskiej Unii Gospodarczo-Walutowej (określonych w kartotece euro) – zarówno w walutach narodowych, jak i w euro.
Wybrana waluta – po wybraniu dowolnej waluty albo wszystkich walut pojawi się podsumowanie kwot walutowych albo saldo konta w wybranej walucie.
Pole wyboru Waluty wskazuje, czy kwoty zapisów będą wyrażone w złotych czy w walucie obcej. Po wybraniu opcji możesz przeglądać waluty państw europejskiej Unii Gospodarczo Walutowej w przeliczeniu na euro.
Jeżeli kwotę zapisu wprowadzono w obcych jednostkach pieniężnych, najpierw zobaczysz jej wartość w złotych, a dopiero po przełączeniu pola wyboru kwoty wyświetlone zostaną w walutach. Wybranie symbolu euro spowoduje przeliczenie kwot w jednostkach pieniężnych państw Unii Gospodarczo-Walutowej na kwoty w euro; waluty spoza "strefy euro" nie zostaną przeliczone na euro.
Przyciski poleceń:
Dokument – umożliwia przeglądanie i edycję dokumentu (Zobacz także:Edycja dokumentów księgowych)
Obroty – przełącza do okna przeglądania obrotów wskazanego konta.
Cechy – przełącza do dialogu cechy zapisu. Można tu przeglądać, nadawać i usuwać cechy zapisów. Jeżeli w oknie tabeli zaznaczono kilka pozycji, można nadać wybraną cechę kilku zapisom.
Konto – umożliwia przełączanie do okna Plan kont, w którym można wybrać numer konta aby przeglądać jego zapisy.
Operacje:
•Wstaw do EDP – otwiera okno Ustawienie kategorii, w którym mamy możliwość dodania wpisu do okna Ewidencji danych podatkowych. Przycisk jest aktywny po zaznaczeniu danej pozycji znacznikiem . Dokument z zapisem dodanym do okna EDP zostanie opatrzony literką E zaprezentowaną w lewej części tabeli.
•Oznacz brakujące rozrachunki (zobacz: Rozrachunki brakujące) – umożliwia oznaczenie zapisów, na których powinny być rozrachunki, a z jakiegoś powodu ich nie ma. Przy zapisach, na których są brakujące rozrachunki, w kolumnie R pojawia się oznaczenie żółtym bądź czerwonym trójkątem (analogicznie jak w przypadku okna Rozrachunki).
•Nadaj transakcje – operacja działa jak w oknie rozrachunki. Patrz: Nadawanie nowej transakcji brakującym rozrachunkom .
•Parametry – otwiera dialog Zapisy umożliwiający wybór parametrów, wg których będą zestawione dane.
•Zamknij – kończy przeglądanie zapisów na koncie.
Zobacz także:
Raport umożliwiający zestawienie zapisów wielu kont wybranych przez użytkownika