Symfonia KSeF to usługa internetowa za pośrednictwem, której program Finanse i Księgowość obsługuje wymianę dokumentów (faktur ustrukturyzowanych) z Krajowym Systemem e‑Faktur.
Symfonia KSeF obecnie współpracuje z serwisem demonstracyjnym Krajowego Systemu e‑Faktur i nie ma skutków prawnych.
W odróżnieniu od programu Handel, program Finanse i Księgowość umożliwia tylko odbiór dokumentów z Symfonia KSeF.
Rozpoczęcie pracy
Rozpoczynając pracę z Symfonia KSeF przed pierwszą wysyłka należy:
•Utworzyć konto użytkownika w Symfonia KSeF
•Skonfigurować połączenie z programem Finanse i Księgowość
•Ustawić sposób uwierzytelnienia w Krajowym Systemie e-Faktur
•Nadać użytkownikom uprawnienia do pracy z dokumentami w Krajowym Systemie e-Faktur
Administracja aplikacją Symfonia KSeF (zarządzanie użytkownikami i firmami) dostępna jest wyłącznie przez przeglądarkę internetową pod adresem https://app.symfonia.pl/admin/
Odbiór faktur z KSeF
Obiór faktur ustrukturyzowanych z Krajowego Systemu e-Faktur do Symfonia KSeF możliwy jest zarówno bezpośrednio z programu Finanse i Księgowość jak również za pomocą przeglądarki internetowej. Natomiast wymiana dokumentów między programem Finanse i Księgowość a Symfonia KSeF wykonywana jest wyłącznie z aplikacji Finanse i Księgowość.
Dokumenty zakupowe w Symfonia KSeF
Zaimportowane do programu Finanse i Księgowość dokumenty z KSeF zapisywane są w buforze i mają już wypełnione rozrachunki.