Konfiguracja > Ustawienia - Płace | | Drukuj |
Pasek wynagrodzeń - Konfiguracja wyglądu paska wypłaty
Pasek wynagrodzeń może zostać pogrupowany na więcej niż jedną sekcję/kolumnę zawierającą dane kadrowe lub płacowe pracowników. Liczba sekcji nie jest ograniczona, a ich ilość zależy od preferencji firmy.
Jeżeli w firmie nie ma zdefiniowanego paska wynagrodzeń można skorzystać z opcji generowania domyślnego paska wynagrodzeń:
Aby utworzyć nową sekcję kliknij przycisk Dodaj i uzupełnij: •Tytuł - Nagłówek sekcji prezentowany jako powiększony, pogrubiony i wyśrodkowany względem ramki tekst. •Podtytuł - Drugi wiersz nagłówka prezentowany jako wyśrodkowany względem ramki tekst.
Kolejność można sortować za pomocą drag and drop (przeciągnij i upuść).
Przykładowy pasek wynagrodzeń może wyglądać następująco:
Wygląd przykładowego paska, zdefiniowany jest na bazie następującej konfiguracji:
W każdej sekcji można dodać kolejne grupy, które dzielą sekcję na kolumny (ilość grup = ilość kolumn w sekcji).
Kolumny w sekcjach można sortować za pomocą technologii drag and drop (przeciągnij i upuść).
Każda grupa może posiadać jedną z dwóch dostępnych typów definicji: Lista elementów - Elementy prezentowane w komponencie mającym: •nazwę elementu wyświetlana jako tło pustego elementu, •nazwę elementu wyświetlaną nad wartością, jeżeli element jest uzupełniony. Nazwy elementów uwzględniają zmienne, pobierające dane z systemu: •%month% - wartość podstawiająca nazwę wybranego miesiąca (np. czerwiec), •%Month% - wartość podstawiająca nazwę wybranego miesiąca (np. Czerwiec), •%MONTH% - wartość podstawiająca nazwę wybranego miesiąca (np. CZERWIEC), •%year% - wartość podstawiająca wybrany roku (np. 2020). •%grouping% %period% - wartość podstawiająca aktualnie wybrane grupowanie okresu (np. wg miesiąca kalendarzowego),
Tabela elementów - Elementy prezentowane formie listy elementów wyrównanych do lewej (względem grupy) i wartością wyrównaną do prawej (pogrubiona czcionka). W zależności od konfiguracji w menu Ustawienia > Kartoteki > Elementy, wartości elementu uwzględniają: •symbol waluty (zł), jeżeli element posiada aktywną opcję Waluta. •symbol procent (%), jeżeli element posiada aktywną opcję Procent. •zaokrąglenie, jeżeli element posiada wprowadzony format zaokrąglenia w polu Zaokrąglenie.
Dodając element do grupy masz możliwość zdefiniowania typu: •Pracownik - Pobiera nazwę użytkownika prezentując Nazwisko Imię. •Element - Pobierane wartości kadrowe i płacowe wyświetlając nazwy elementów z pola do druku uzupełnionego w definicji elementu w zakładce Ustawienia > Kartoteki > Elementy.
Elementy w sekcjach można sortować za pomocą technologii drag and drop (przeciągnij i upuść) •Ikona widoczności elementu (oko) oznacza, że element jest zawsze na liści widoczny pomimo zerowej wartości (np. kwota brutto) •Ikona widoczności elementu (przekreślone oko) oznacza, że element jest ukrywany, jeżeli wartość jest równa 0 (np. premia uznaniowa). Oznacza to, że jeżeli dodane zostaną wszystkie możliwe elementy występujące na wszystkich listach płac, to pracownik zobaczy tylko pozycje, które zostały do niego przypisane i naliczone.
Podczas dodawania nowego elementu lub po kliknięciu w dodany już element, możesz określić sposób podsumowywania wartości z wielu list płac. Pole Prezentacja wartości zawiera następujące opcje: •Suma wartości (domyślnie) - prezentuje sumę wartości z wszystkich dostępnych list płac (okresów płacowych). •Nie sumuj wartości - prezentuje pierwszą zaimportowaną wartość z Systemu ERP (Symfonia ERP Kadry i Płace). Wybór najczęściej stosowany dla elementu "stawka podatku{%}". •Średnia wartości - prezentuje średnią wartości z wszystkich dostępnych list płac (okresów płacowych). •Najwyższa wartość - prezentuje najwyższą wartość z wszystkich dostępnych list płac (okresów płacowych). •Najniższa wartość - prezentuje najniższą wartość z wszystkich dostępnych list płac (okresów płacowych).
Do ustawień elementu można przejść z pozycji Wybierz element klikając w ikonę koła zębatego.
Typ grupy Lista elementów nie posiada nazwy nagłówka. Aby nazwać grupę składającą się z listy elementów twórz pomocniczą grupę o typie Tabela elementów o nazwie pełniącą rolę nagłówka dla listy elementów, a następnie za pomocą drag and drop (przeciągnij i upuść") przesuń powyżej grupy z listą elementów.
Pasek wynagrodzeń prezentuje tylko wartości elementów płacowych, które znajdują się na zakładce Wynagrodzenia w zakładce Płace. Jeżeli chcesz aby inne elementy grupujące, wykorzystywane w KIP na listach płac były widoczne w portalu, musisz dołączyć zestawy z tymi elementami do naliczania wraz z zamknięciem okresu. Aby skonfigurować takie naliczanie skontaktuj się ze swoim opiekunem systemu Symfonia Kadry i Płace lub skorzystaj z instrukcji obsługi tego systemu. Dołączony do paska element płacowy musi się znajdować w jakimkolwiek zestawie znajdującym się w Symfonia ERP Kadry i Płace w menu Zestawy > Pracownik - definicje - Listy płac. Elementy kadrowe muszą zostać dodane do kontaktów aby zostały uzupełnione w procesie synchronizacji. Elementy mogą być ukryte na liście kontaktów i w kartotekach. |
Pasek wynagrodzeń - Import danych płacowych z Symfonia ERP Kadry i Płace
Aby móc pobierać dane płacowe z ERP (Symfonia ERP Kadry i Płace) musisz nadać użytkownikowi uprawnienie Płace - Pasek wynagrodzeń - Import.
1.Zaloguj się na użytkownika z nadanym uprawnieniem, przejdź na zakładkę Płace > Pasek wynagrodzeń i kliknij przycisk Importuj. 2.W wyświetlonym popupie kliknij przycisk Importuj.
3.Po kliknięciu przycisku, system zacznie proces synchronizacji i pokaże: •okno Pobieranie danych oProces wysyła żądanie pobrania danych z systemu ERP (Symfonia ERP Kadry i Płace) oOkno można zamknąć, co nie spowoduje przerwania procesu importu •okno otrzymywania danych, które pokazuje w procentach, stan importowania danych płacowych. •okno Zapisywanie danych, podczas którego zapisywane są otrzymane danych do bazy e-Pracownika. 4.Po zakończeniu procesu zapisywania danych zostanie wyświetlony komunikat Import zakończony.
|