Strona startowa

Drukuj

Konfiguracja połączenia z Finanse i Księgowość

Aby móc korzystać z eDeklaracji w module Finanse i Księgowość należy połączyć bazę z Chmurą Symfonii.

 

Jeśli firma korzysta już z innych rozwiązań w chmurze Symfonii, to dodatkowa konfiguracja połączenia nie powinna być potrzebna.

 

Współpraca z programem Finanse i Księgowość możliwa jest od wersji 2025.

 

Licencje w desktopowej firmie

Przed rozpoczęciem współpracy programu Finanse i Księgowość z serwisem Symfonia eDeklaracje w Chmurze należy upewnić się, że firma w aplikacji desktopowej ma zaktualizowane informacje o aktywnych licencjach.

 

Licencja na eDeklaracjie w Chmurze jest składnikiem licencji modułów: Symfonia Finanse i Księgowość (F50), Symfonia ERP Finanse i Księgowość (FKF) oraz e‑Deklaracje (EDX).

img_edek_041

 

Aby zaktualizować licencję dla Symfonia ERP Finanse i Księgowość

1.W module Symfonia ERP Administracja zaloguj się do firmy.

2.Z górnego menu wybierz Administracja > Licencje.

3.W oknie Licencje kliknij przycisk Odśwież licencje.

 

img_edek_031

 

4.Następnie wyloguj się i zaloguj ponownie.

 

Aby zaktualizować licencję dla Symfonia Finanse i Księgowość

1.W programie Symfonia Finanse i Księgowość zaloguj się do firmy.

2.Z górnego menu wybierz Administracja > Licencje.

3.W oknie Licencje kliknij przycisk Odśwież licencje.

 

img_edek_032

 

4.Następnie wyloguj się i zaloguj ponownie.

 

Automatycznie za pomocą kreatora

Do połączenia firmy z Chmurą Symfonii można skorzystać z kreatora połączenia dostępnego w:

Symfonia ERP Administracja - Kreator połączenia z Chmurą Symfonii >>

Symfonia Finanse i Księgowość - Kreator połączenia z Chmurą Symfonii >>

 

Ręcznie przez wprowadzenie klucza firmy

Pobranie klucza firmy

1.Zaloguj się do Symfonia eDeklaracje w Chmurze na konto użytkownika z prawami administracyjnymi.

2.Z menu użytkownika wybierz Administracja (https://app.symfonia.pl/admin/modules/settings).

 

img_edek_025

 

3.W części administracyjnej upewnij się, że wszyscy użytkownicy, którzy będą pracować na module eDeklaracje w chmurze mają do niego dostęp. Aby to zrobić przejdź do sekcji Użytkownicy, a następnie do edycji wybranego użytkownika. Przy wykupionej licencji na eDeklaracje w oknie edycji użytkownika pojawia się sekcja Dostęp do eDeklaracji w Chmurze, w której można nadać użytkownikowi dostęp do wybranych firm. Następnie należy zapisać ustawienia.

 

img_edek_030

 

4.Jeśli w Chmurze Symfonii masz wiele kont usługi, w części administracyjnej przejdź do konta, w którym znajduje się firma, dla której chcesz skonfigurować połączenie z aplikacją desktopową Symfonii.

 

img_edek_026

 

5.Przełącz widok na Firmy.

 

img_edek_027

 

6.Kliknij symbol img_edek_029  w wierszu danej firmy aby skopiować klucz do schowka systemowego Windows.

 

img_edek_028

 

Konfiguracja współpracy Finanse i Księgowość - Symfonia KSeF

1.Zaloguj się do programu Finanse i Księgowość na konto użytkownika z uprawnieniami administracyjnymi i przejdź do Ustawienia (Ctrl+6) > Dane o firmie > Informacje podstawowe.

2.Kliknij przycisk Edytuj i przejdź na zakładkę Konfiguracje.

 

img_fk_188

 

3.Kliknij przycisk Dodaj.

4.W polu Klucz firmy w Administracji chmurowej wklej skopiowany wcześniej Klucz firmy.

 

img_hm_145

 

5.Kliknij przycisk Zweryfikuj połączenie. Wyświetlony zostanie dialog logowania. Zaloguj się używając konta użytkownika Symfonia eDeklaracje w Chmurze z prawami administracyjnymi.

 

img_hm_146

 

6.Po poprawnej weryfikacji program wyświetli komunikat informujący, że można zapisać zmiany w konfiguracji danych firmy.