Przed zalogowaniem > Utwórz firmę | | Drukuj |
Program może jednocześnie operować na danych tylko jednej firmy. Można z jego pomocą ewidencjonować i archiwizować działalność firm. Wymaga to przełączania się między firmami. Zmiana firmy na inną, jak też założenie dodatkowej nowej firmy nie oznacza utraty dotychczasowych danych. Są one bezpiecznie zapisane na dysku i w każdej chwili można z nimi ponownie pracować.
Polecenie Firma > Utwórz firmę otwiera kreator tworzenia firmy. Wszelkie dane związane z pracą programu są przechowywane w plikach baz danych we wskazanym podczas zakładania firmy folderze (nazywanym też katalogiem dyskowym). Są tam przechowywane wszystkie informacje o ustawieniach programu związanych z tworzoną firmą.
Kreator zakładania firmy
Aby założyć firmę należy w kolejnych krokach kreatora określić parametry tworzonej firmy:
W tym oknie kreatora należy określić tryb połączenia z bazą. Domyślny - parametry połączenia z bazą MySQL zostaną ustawione na wartości domyślne, takie które zostały wybrane w trakcie instalacji programu. Zaawansowane - pozwala na samodzielne skonfigurowanie połączenia z motorem bazy danych. Zaznaczenie tego pola opcji otwiera panel, w którym w polu Serwer należy wpisać nazwę serwera na którym znajduje się motor bazy danych oraz w polu Port numer portu komunikacyjnego z bazą. Domyślnie podpowiadają się wartości ustalone w trakcie instalacji programu.
Krok konfiguracji połączenia z bazą danych jest pomijany, gdy program jest uruchomiony w chmurze.
|
W tym oknie należy podać dane firmy: Skrót - w to pole należy wpisać skrót nazwy tworzonej firmy. Nazwa - w to pole należy wpisać pełną nazwę tworzonej firmy. NIP - w to pole należy wpisać numer identyfikacji podatkowej tworzonej firmy.
Zaznaczenie pola wyboru Tworzona firma jest firmą testową powoduje wyszarzenie pól z numerem seryjnym (stają się nieedycyjne), a nowo utworzona firma będzie w wersji testowej. Dane w firmie testowej są aktywne przez 60 dni od daty utworzenia. Opcja nie jest dostępna, gdy program jest uruchomiony w chmurze. W takim przypadku, aby utworzyć firmę testową pozostaw pola z numerem seryjnym puste.
Numer seryjny - w tych polach należy wpisać numer seryjny programu dostarczony razem z programem.
|
W pola tego okna należy wpisać dane adresowe tworzonej firmy.
|
W tym panelu można zaznaczyć właściwości globalnych operacji jakie będą wykonywane w trakcie pracy z programem dla tworzonej firmy. Automatycznie akceptuj zaimportowane dokumenty - zaznaczenie tego pola spowoduje, że zaimportowane dokumenty będą automatycznie oznaczane jako zaakceptowane. Do podpisywania e-Dokumentów używaj: e-Pieczęci firmowej - zaznaczenie tego pola spowoduje, że do podpisywanie wszystkich wysyłanych faktur będzie używana e-Pieczęć firmowa. Operacja Wyślij działa jako Podpisz i Wyślij - zaznaczenie tego pola spowoduje, że operacja Wyślij będzie wysyłała od razu podpisane faktury.
|
Serwis „Między firmami” W tym oknie istnieje możliwość ustawienia współpracy z serwisem Miedzy firmami poprzez skonfigurowanie podłączania z istniejącym już w serwisie kontem. W przypadku braku konta na serwisie, należy zaznaczyć opcję Nie korzystam z serwisu „Między firmami” lub za pomocą przycisku Między firmami - przejść bezpośrednio na sam serwis w celu założenia nowego konta.
|
Wyświetla wprowadzone w poprzednich krokach informacje o założonej firmie. Przed wybraniem przycisku Zakończ należy je sprawdzić i ewentualnie skorygować powracając przyciskiem Wróć do poprzedniego kroku.
|