Migrator > Uruchomienie migracji z linii poleceń

Drukuj

Uruchomienie migracji z linii poleceń

Do wykonania migracji z linii poleceń aplikacją Sage.PL.BtrieveUpgradeApp.exe niezbędne są następujące czynności:

1.Wybranie bazy Btrieve modułu HM, FK lub ST (w wersji obsługiwanej przez migrację),

2.Utworzenie pustego katalogu roboczego na dysku, w tym katalogu wykona się migracja,

3.Otwarcie pliku migrateParams.xml,

Znaczna część danych w pliku migrateParams.xml nie może być zmieniana, a tym bardziej jego struktura, instrukcja wymieni tylko te elementy, które należy modyfikować, pozostałe, które nie będą opisane nie mogą być zmieniane.

4.Wymagana jest zmiana wartości następujących elementów:
<WorkingDirectory> - pełna ścieżka do katalogu z punktu 2,
<ModuleCode> - kod modułu migrowanej bazy, jedna z wartości HM, FK, ST,
<BtrieveFirmCatalog> - pełna ścieżka do katalogu firmy wybranej w punkcie 1,
<UserName> - login użytkownika do firmy wybranej w punkcie 1,
<Password> - hasło tego użytkownika, może pozostać puste jeśli użytkownik nie ma hasła,
<Server> - nazwa serwera SQL, na który baza zostanie zmigrowana.
 
Użytkownik SQL uprawniony do tworzenia, odtwarzania z backup'u i dodawania użytkowników na serwerze SQL:
<SALogin> - login,
<SAPwd> - hasło,
<SAIntegrated> - true jeśli zintegrowany, w przeciwnym razie false.
 
Użytkownik SQL, który będzie pełnił rolę administratora baz TemplateDB i TargetDB:
<DBAdminLogin> - login,
<DBAdminPwd> - hasło.
 
Użytkownik SQL dla baz TemplateDB i TargetDB:
<DBUserLogin> - login,
<DBUserPwd> - hasło.

 

5.Zmiany opcjonalne w migrateParams.xml
<Auto>
false powoduje, że po wykonaniu migracji aplikacja czeka na reakcję użytkownika zanim zakończy działanie,
true powoduje natychmiastowe zamknięcie aplikacji po zakończeniu migracji. Wartość true pozwala wykonać migrację wielu baz z jednego pliku wsadowego, przy czym każda baza musi mieć odpowiedni dla niej plik migrateParams.xml.
 
<BulkInsertSize>
Liczba wierszy wstawianych jednocześnie do bazy TemporaryDB w kroku Btrieve2SQL.
 
<DisableBackup>
true powoduje, że w procesie migracji nie są wykonywane backup'y baz SQL,
false powoduje, że po każdym kroku migracji, który działa na bazie SQL wykonywany jest jej backup.
Wyłączenie backup'ów skraca czas migracji i oszczędza miejsce na dysku, przy dużych bazach i niewystarczających zasobach może to być konieczne ale z drugiej strony nie daje możliwości wznowienia migracji w razie wystąpienia błędu.
 
<UseAdm>
true oznacza, że do utworzenia baz TemporaryDB i TargetDB zostanie użyta aplikacja administracyjna.
false oznacza, że TemporaryDB i TargetDB zostaną odtworzone z wzorcowego backp'u tylko ten backup musi być wcześniej skopiowany do katalogu backup'ów serwera SQL.
Przewaga wykorzystania aplikacji Symfonia ERP Administracja polega na większym stopniu bezobsługowości migracji.
Zaletą odtwarzania z backup’u jest większa szybkości migracji. Jednak w tym przypadku w <UserName> należy wstawić wartość Admin i mieć pewność, że taki login istnieje w bazie migrowanej i można się na niego wejść do firmy.

 

6.Zapisanie i zamknięcie pliku migrateParams.xml

7.Uruchomienie pliku wsadowego migrate.bat albo aplikacji Sage.PL.BtrieveUpgradeApp.exe z parametrem ‑migrateParamsPath:"migrateParams.xml" wykona migrację. Po zakończeniu należy sprawdzić czy migracja powiodła się.

8.Uruchomienie aplikacji Symfonia ERP Administracja, dołączenie i zalogowanie się do zmigrowanej bazy. Hasła wszystkich użytkowników aplikacyjnych w bazie zmigrowanej są puste.

9.Sprawdzenie danych firmy, dodanie licencji modułu ERP, sprawdzenie uprawnień użytkowników.

10.Otwarcie zmigrowanej firmy aplikacją modułu ERP.

11.Archiwizacja danych po migracji.