Zestawienia Analityk sprzedaży > Kokpit Sprzedaży > Zestawienia obszaru - Rentowność sprzedaży - rok finansowy [rok] | | Drukuj |
Grupa zestawień rentowności sprzedaży zawiera zestawienia analizujące wartość rentowności sprzedaży w wybranym roku, w porównaniu okresów oraz według daty sprzedaży.
Zestawienia BI powyższego obszaru:
•Marża [rok] [rok porównywany] - rentowność sprzedaży dla wybranego i porównywanego roku.
•Rentowność sprzedaży w porównaniu z rokiem [rok porównywany] - rentowność sprzedaży dla roku wybranego i roku porównywanego.
•Rentowność w ujęciu geograficznym - rentowność sprzedaży dla wybranego roku, w ujęciu geograficznym.
•Rentowność wg towaru Top 5 – w porównaniu z rokiem [rok porównywany] - rentowność sprzedaży według towarów w wybranym roku w porównaniu do roku poprzedniego.
•Rentowność wg katalogu towaru Top 5 – w porównaniu z rokiem [rok porównywany] - rentowność sprzedaży według katalogu towaru w wybranym roku w porównaniu do roku poprzedniego.
•Rentowność wg kontrahenta Top 5 - rentowność sprzedaży według kontrahenta w wybranym roku w porównaniu do roku poprzedniego.
•Rentowność wg struktury MPK Top 7 – w porównaniu z rokiem [rok porównywany] - rentowność sprzedaży według struktury MPK w wybranym roku w porównaniu do roku poprzedniego.
•Rentowność wg działu Top 5 – w porównaniu z rokiem [rok porównywany] - rentowność sprzedaży według działu w wybranym roku w porównaniu do roku poprzedniego.
•Sprzedaż wg rodzaju dokumentu Top 5 – w porównaniu z rokiem [rok porównywany] - rentowność sprzedaży według rodzaju kontrahenta w wybranym roku w porównaniu do roku poprzedniego.
Poprzez drążenie zestawień Kokpitu rentowności sprzedaży uzyskuje się przejście do zestawień BI w wybranym okresie lub w porównaniu dwóch okresów.
Głównymi miarami obszaru analiz rentowności sprzedaży są:
•Sprzedaż netto - Wartość sprzedaży Netto w PLN
•Koszt - Koszt własny z dokumentów sprzedaży w PLN
•Marża - [Wartość Netto sprzedaży – Koszt] w PLN
•Marża porównywana - [Wartość sprzedaży Netto – Koszt] okresu porównywanego w PLN
•Marża % - [(Wartość sprzedaży Netto – Koszt) / Wartość sprzedaży netto] w %
•Marża % porównywana - [(Wartość sprzedaży Netto – Koszt) / Wartość sprzedaży Netto] okresu porównywanego w %
•Odchylenie marży od średniej - [(Wartość marży – Średnia marży)]
•Różnica - Wartość bieżąca – Wartość porównywana w PLN
•wskaźnik kierunkowy określający stan realizacji:
wskazuje wzrost miary między okresem bieżącym, a poprzednim,
spadek względem okresu bieżącego,
utrzymanie wartości poprzedniej lub brak okresu, z którym miara może porównać dane.
Predefiniowanymi wymiarami zestawień rentowności sprzedaży są: Miesiąc, Województwo, Kod towaru, Nazwa towaru, Kod kontrahenta, Nazwa kontrahenta, Katalog towaru, Dział firmy, MPK – struktura MPK, Rodzaj kontrahenta, Rodzaj towaru, Rodzaj dokumentu.
W dolnej części kokpitu Rentowność sprzedaży - rok finansowy [rok] znajdują się linki umożliwiające przejście do kokpitów menedżerskich: Kokpitu Menedżera, Kokpitu Sprzedaży, Kokpitu Finansowego i Kokpitu Zakupu.