Zestawienia Analityk sprzedaży > Kokpit Sprzedaży > Zestawienia obszaru - Poziom rabatów - rok finansowy [rok] | | Drukuj |
Grupa zestawień poziomu rabatów sprzedaży zawiera zestawienia analizujące poziom kwotowy i procentowy udzielanych rabatów w wybranym roku, w porównaniu okresów oraz według daty sprzedaży.
Zestawienia BI powyższego obszaru:
•Rabat [rok] [rok porównywany] - rabat sprzedaży dla wybranego i porównywanego roku.
•Rabat sprzedaży w porównaniu z rokiem [rok porównywany] - rabat sprzedaży dla roku wybranego i roku porównywanego.
•Rabat w ujęciu geograficznym - rabat sprzedaży dla wybranego roku, w ujęciu geograficznym.
•Rabat wg towaru Top 5 – w porównaniu z rokiem [rok porównywany] - rabat sprzedaży według towarów w wybranym roku w porównaniu do roku poprzedniego.
•Rabat wg katalogu towaru Top 5 – w porównaniu z rokiem [rok porównywany] - rabat sprzedaży według katalogu towaru w wybranym roku w porównaniu do roku poprzedniego.
•Rabat wg kontrahenta Top 5 - rabat sprzedaży według kontrahenta w wybranym roku w porównaniu do roku poprzedniego.
•Rabat wg struktury MPK Top 7 – w porównaniu z rokiem [rok porównywany] - rabat sprzedaży według struktury MPK w wybranym roku w porównaniu do roku poprzedniego.
•Rabat wg działu Top 5 – w porównaniu z rokiem [rok porównywany] - rabat sprzedaży według działu w wybranym roku w porównaniu do roku poprzedniego.
•Rabat wg rodzaju dokumentu Top 5 – w porównaniu z rokiem [rok porównywany] - rabat sprzedaży według rodzaju kontrahenta w wybranym roku w porównaniu do roku poprzedniego.
Poprzez drążenie zestawień Kokpitu poziomu rabatów uzyskuje się przejście do zestawień BI w wybranym okresie lub w porównaniu dwóch okresów.
Głównymi miarami obszaru poziomu rabatów sprzedaży są:
•Sprzedaż netto - Wartość sprzedaży Netto w PLN
•Wartość towaru - [Wartość sprzedaży Netto + Rabat sprzedaży] w PLN
•Rabat - Wartość rabatu z dokumentów sprzedaży w PLN
•Rabat % - [Wartość rabatu / (Wartość sprzedaży Netto + Wartość rabatu)] x 100
•Rabat % porównywany - [Wartość rabatu okresu porównywanego / (Wartość sprzedaży Netto okresu porównywanego + Wartość rabatu okresu porównywanego)] w %
•Rabat porównywany - Wartość rabatu z dokumentów sprzedaży okresu porównywanego w PLN
•Różnica - Wartość bieżąca – Wartość porównywana w PLN
•Trend - wskaźnik kierunkowy określający stan realizacji:
wskazuje wzrost miary między okresem bieżącym, a poprzednim,
spadek względem okresu bieżącego,
utrzymanie wartości poprzedniej lub brak okresu, z którym miara może porównać dane.
Predefiniowanymi wymiarami zestawień kontroli poziomu rabatów w porównaniu okresów są: Miesiąc, Katalog towaru, MPK, Dział firmy, Rodzaj towaru, Rodzaj kontrahenta, Rodzaj dokumentu, Kod towaru, Nazwa towaru, Kod kontrahenta.
W dolnej części kokpitu Poziom rabatów - rok finansowy [rok] znajdują się linki umożliwiające przejście do kokpitów menedżerskich: Kokpitu Menedżera, Kokpitu Sprzedaży, Kokpitu Finansowego i Kokpitu Zakupu.