Zestawienia Analityk sprzedaży > Kokpit Sprzedaży > Zestawienia obszaru - Poziom rabatów - rok finansowy [rok]

Drukuj

Zestawienia obszaru - Poziom rabatów - rok finansowy [rok]

Grupa zestawień poziomu rabatów sprzedaży zawiera zestawienia analizujące poziom kwotowy i procentowy udzielanych rabatów w wybranym roku, w porównaniu okresów oraz według daty sprzedaży.

Zestawienia BI powyższego obszaru:

Rabat [rok] [rok porównywany] - rabat sprzedaży dla wybranego i porównywanego roku.

Rabat sprzedaży w porównaniu z rokiem [rok porównywany] - rabat sprzedaży dla roku wybranego i roku porównywanego.

Rabat w ujęciu geograficznym - rabat sprzedaży dla wybranego roku, w ujęciu geograficznym.

Rabat wg towaru Top 5 – w porównaniu z rokiem [rok porównywany] - rabat sprzedaży według towarów w wybranym roku w porównaniu do roku poprzedniego.

Rabat wg katalogu towaru Top 5 – w porównaniu z rokiem [rok porównywany] - rabat sprzedaży według katalogu towaru w wybranym roku w porównaniu do roku poprzedniego.

Rabat wg kontrahenta Top 5 - rabat sprzedaży według kontrahenta w wybranym roku w porównaniu do roku poprzedniego.

Rabat wg struktury MPK Top 7 – w porównaniu z rokiem [rok porównywany] - rabat sprzedaży według struktury MPK w wybranym roku w porównaniu do roku poprzedniego.

Rabat wg działu Top 5 – w porównaniu z rokiem [rok porównywany] - rabat sprzedaży według działu w wybranym roku w porównaniu do roku poprzedniego.

Rabat wg rodzaju dokumentu Top 5 – w porównaniu z rokiem [rok porównywany] - rabat sprzedaży według rodzaju kontrahenta w wybranym roku w porównaniu do roku poprzedniego.

 

Poprzez drążenie zestawień Kokpitu poziomu rabatów uzyskuje się przejście do zestawień BI w wybranym okresie lub w porównaniu dwóch okresów.

 

Głównymi miarami obszaru poziomu rabatów sprzedaży są:

Sprzedaż netto - Wartość sprzedaży Netto w PLN

Wartość towaru - [Wartość sprzedaży Netto + Rabat sprzedaży] w PLN

Rabat - Wartość rabatu z dokumentów sprzedaży w PLN

Rabat % - [Wartość rabatu / (Wartość sprzedaży Netto + Wartość rabatu)] x 100

Rabat % porównywany - [Wartość rabatu okresu porównywanego / (Wartość sprzedaży Netto okresu porównywanego + Wartość rabatu okresu porównywanego)] w %

Rabat porównywany - Wartość rabatu z dokumentów sprzedaży okresu porównywanego w PLN

Różnica - Wartość bieżąca – Wartość porównywana w PLN

Trend - wskaźnik kierunkowy określający stan realizacji:

img_bi_11 wskazuje wzrost miary między okresem bieżącym, a poprzednim,

img_bi_12 spadek względem okresu bieżącego,

img_bi_13 utrzymanie wartości poprzedniej lub brak okresu, z którym miara może porównać dane.

 

Predefiniowanymi wymiarami zestawień kontroli poziomu rabatów w porównaniu okresów są: Miesiąc, Katalog towaru, MPK, Dział firmy, Rodzaj towaru, Rodzaj kontrahenta, Rodzaj dokumentu, Kod towaru, Nazwa towaru, Kod kontrahenta.

 

W dolnej części kokpitu Poziom rabatów - rok finansowy [rok] znajdują się linki umożliwiające przejście do kokpitów menedżerskich: Kokpitu Menedżera, Kokpitu Sprzedaży, Kokpitu Finansowego i Kokpitu Zakupu.