Instalacja i wdrażanie > Właściwości i ustawienia - Microsoft SQL Reporting Services

Drukuj

Właściwości i ustawienia - Microsoft SQL Reporting Services

Dostęp do funkcji zarządzania zestawieniami Symfonia ERP BI na serwerze raportowym możliwy jest jedynie w przeglądarce Internet Explorer.

 

Po zainstalowaniu serwera Microsoft SQL Reporting Services pierwszą czynnością jest nadanie sobie uprawnień administracyjnych. Adres dostępowy serwera można sprawdzić w: Reporting Services Configuration Manager > Report Manager URL (np. http://nazwaserwera/Reports).

Adres serwera raportowego trzeba wkleić w przeglądarce Internet Explorer uruchamianej w trybie administracyjnym, a następnie nadać sobie uprawnienia administracyjne.

 

Właściwości połączeń

W Microsoft SQL Reporting Services można podejrzeć lub zmodyfikować zdefiniowane parametry połączeniowe baz. W katalogu zestawień BI, poprzez klikniecie w nazwę połączenia uzyskuje się dostęp do danych:

nazwa_bazy_analitycznej_OLAP_DATASOURCE (połączenie z bazą analityczną)

nazwa_bazy_analitycznej_SQL_DATASOURCE (połączenie z bazą operacyjną)

 

Po ewentualnych zmianach lokalizacji baz (analitycznej, operacyjnej) należy na Microsoft SQL Reporting Services we właściwościach połączeń wskazać nową lokalizację, tak aby zestawienia BI mogły korzystać z nowych połączeń do baz. Test połączenia wykonuje się poprzez przycisk Test Connection.

Widok właściwości połączenia z bazą analityczną

 

Do pracy w środowisku domenowym – koniecznie włączamy / zaznaczamy – Windows integrated security.

 

W części Credentials stored securely in the report server widnieje wybrany sposób logowania.

 

Połączenie z bazą analityczną należy ustawić na koncie specjalnego użytkownika domenowego (użytkownika technicznego).

 

Konfiguracja kont i uprawnień użytkowników

W Microsoft SQL Reporting Services mechanizm zabezpieczeń oparty jest na rolach, które definiują zbiór operacji wykonywanych przez użytkowników zestawień Symfonia ERP BI; np. rola Browser pozwala przeglądać katalogi, zestawienia.

 

Uprawnienia do serwera raportów nadaje się bezpośrednio na serwerze raportów tj. SQL Server Reporting Services > Site Settings > Security > New Role Assignment.

 

Następnie należy nadać uprawnienia do całego katalogu raportów, tj.: katalog raportów > prawy przycisk myszy Security > Edit / New Role Assignment.

 

Użytkownikom zestawienia Symfonia ERP BI należy udostępnić zestawienia. Można jest to na dwa sposoby:

1.Nadając użytkownikowi prawo do całego katalogu zestawień, a następnie odbierając uprawnienia do konkretnych zestawień, których użytkownik ma nie widzieć.

2.Nadać dostęp tylko do konkretnych zestawień, z których użytkownik ma korzystać. W tym przypadku trzeba również przyznać prawo do podkatalogów Datasets, Help oraz Images znajdujących się w katalogu zestawień. Ten sposób zarządzania uprawnieniami spowoduje, że nie da się synchronizować zestawień w poszczególnych modułach Symfonia ERP (FK i HM) przez użytkowników (per user). Przy takim podejściu użytkownikowi należy przesłać ścieżkę URL do konkretnego zestawienia Symfonia ERP BI.

 

W celu nadania uprawnień użytkownikom zestawień Symfonia ERP BI wybiera się z poziomu folderu lub zestawienia opcję: Manage > Security > Edit Item Security > New Role Assignment.

Strona definiowania ról użytkowników zestawień Sage Symfonia ERP BI

Po nadaniu uprawnień należy synchronizować prawa w poszczególnych modułach Symfonia ERP przez użytkowników (per user).

 

Szczegółowe informacje dotyczące modelu uprawnień w Microsoft SQL Reporting Services dostępne są na stronie: http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb522824.aspx.

 

Subskrypcje i powiadomienia

Na serwerze Microsoft SQL Reporting Services istnieje możliwość tworzenia i zarządzania subskrypcjami dla zestawień Symfonia ERP BI. Poprzez zautomatyzowany system subskrypcji użytkownicy mogą otrzymywać regularnie oraz w wygodnej formie (np. na adres e-mail) wybrane zestawienia Symfonia ERP BI.

 

Po wskazaniu na zestawienie i wybraniu opcji: Subscribe zostanie uruchomiony widok: Subscription > Report Delivery Options.

Widok SQL Server Reporting Services Subscription

 

Poprzez opcje kalendarza Select schedule możliwe jest ustawienie stałych parametrów subskrypcji.

Szczegółowe informacje dotyczące subskrypcji oraz zakładania harmonogramu powiadomień dostępne są na stronie producenta: http://technet.microsoft.com/en-us/library/ms159762.aspx

 

Dodawanie i modyfikacja raportów

Modyfikacja i dodawanie nowych zestawień możliwe jest z poziomu serwera Microsoft SQL Reporting Services, za pomocą narzędzia Microsoft SQL Server Report Builder.

Po wybraniu na zestawieniu opcji: Edit in Report Builder zostanie uruchomione narzędzie Report Builder.

Widok opcji „Edit in Report Builder”

 

Z poziomu tego narzędzia możliwe jest modyfikowanie istniejących zestawień i zapisywanie ich, jako nowe zestawienia użytkowników Symfonia ERP BI.

 

Aby była dostępna opcja Edit in Report Builder użytkownik musi mieć nadaną rolę REPORT BUILDER.

 

Szczegółowe informacje na temat możliwości funkcyjnych narzędzia Microsoft SQL Server Report Builder dostępne są na stronie producenta: http://technet.microsoft.com/en-us/library/hh965699.aspx