Integracja z Symfonia ERP Handel > Obsługa cenników | | Drukuj |
Ceny na platformie B2B mogą być prezentowane w dowolnej walucie w zależności od tego jaka waluta zostanie wskazana przez użytkownika na górnym pasku głównego okna platformy. (w aktualnej wersji współpracy obsługiwana jest tylko waluta PLN)
Cennik podstawowy prezentowany w kartach towarów na Platformie B2B
Podstawową ceną prezentowaną dla zalogowanego użytkownika w karcie towaru na platformie B2B jest jeden z typów cen sprzedaży (A,B,C,…, T) netto pobierany z karty towaru Symfonia Handel. Typ ceny prezentowany na platformie B2B jest zgodny typem ceny zdefiniowanym na zakładce „Warunki sprzedaży” w karcie kontrahenta w Symfonia Handel. W sytuacji, gdy w Symfonia Handel w kartotece Cenniki zdefiniowany jest dedykowany dla Działu B2B cennik, ceny w kartach towaru na Platformie B2B będą pobierane z tego cennika, Cennik kartotekowy w Symfonii Handel jest nadrzędny w stosunku do cen w kartach towarów w Symfonii. W przypadku, gdy dany cennik kartotekowy nie będzie dotyczył wybranego towaru lub kontrahenta zalogowanego na platformie B2B, w karcie towaru na platformie prezentowana będzie cena z karty danego towaru typie zgodnym z typem cen określonym w warunkach sprzedaży w Symfonia Handel dla zalogowanego na platformie B2B kontrahenta.
Zmiana typu cen w kartach kontrahenta w Symfonia Handel wymaga uruchomienia w panelu Administracji platformy B2B importera „Symfonia”, który dokona importu oraz uaktualnienia danych kontrahentów z Symfonia Handel na platformie B2B. Wspomniany importer znajduje się w Panelu administracyjnym Platformy B2B w lokalizacji Wymiana danych> Importery. Komunikat „Produkt niedostępny” w karcie towaru na platformie B2B może świadczyć o tym, że dany towar w Symfonia Handel nie ma określonej w karcie towaru lub w dedykowanym cenniku kartotekowym ceny o typie przypisanym do zalogowanego na platformie B2B kontrahenta. W celu uaktualnienia cen w towarach na platformie proszę uruchomić z panelu administratora importery „Symfonia” oraz „SymfoniaPriceLists”.
Przeliczanie indywidualnych warunków sprzedaży dla kontrahenta w Koszyku
Do koszyka z wybranymi towarami na platformie B2B zostaną pobrane ceny z obowiązującego danego kontrahenta w Symfonia Handel cennika kartotekowego lub kart towarów. O typie ceny jaka zostanie pobrana do koszyka decyduje typ ceny netto wskazanym w warunkach sprzedaży danego kontrahenta w Symfonia Handel. Natomiast po kliknięciu w koszyku (na platformie B2B) przycisku „Odśwież ceny” do pozycji towarowych w koszyku zostaną pobrane ceny netto uwzględniające upusty indywidualne, rabaty, oraz upusty ilościowe towaru danego kontrahenta w Symfonia Handel (cena będzie uwzględniała wszystkie warunki sprzedaży danego towaru dla zalogowanego kontrahenta jakie zostały zdefiniowane w Symfonia Handel).