Konfiguracja WebAPI > Uruchomienie usługi | | Drukuj |
W sytuacji, gdy usługa ma zostać uruchomiona od razu po zainstalowaniu lub nie uruchomiła się automatycznie podczas wznowienia pracy systemu należy w oknie konfiguratora WebAPI Handel wybrać przycisk Uruchom.
Rozpocznie się wykonywanie operacji. Czas uruchomienia zależy od tego ile wybrano instancji Handlu do uruchomienia. Jedna instancja Handlu uruchamia się ok. 90 sekund. Czas ten może być krótszy lub dłuższy (w tym przypadku użytkownik może otrzymać komunikat informujący o upłynięciu czasu oczekiwania). Po uruchomieniu usługi jej stan zostanie zmieniony na Uruchomiona.
Poprawność uruchomienia usługi można sprawdzić poprzez zamknięcie i ponowne otwarcie okna konfiguratora lub przechodząc do Usług. W otwartym oknie należy odnaleźć daną usługę (o nazwie, jaka została wprowadzona w konfiguratorze). Stan usługi – działa – oznacza, że usługa została poprawnie uruchomiona.
Zainstalowaną usługę można również uruchomić w konsoli korzystając z przycisku Uruchom w konsoli. W tym przypadku część komunikatów będzie wyświetlana w konsoli – nie będzie zapisywana do plików logów.
Logi zapisywane są do plików tekstowych znajdujących się w katalogu, w którym jest zainstalowane WebAPI – katalog Logs. Zapisywane są trzy pliki: errors (zapis błędów), info (zapis informacji) oraz main (zapis zarówno błędów, jak i informacji). Pliki te przechowują logi z ostatnich siedmiu dni. Logi zapisywane są również w tabeli dbo.WS_Logs.