Obsługa podprogramów > Do ... Loop - struktura

Drukuj

Do ... Loop - struktura symp

Struktura Do ... Loop tworzy tzw. pętlę programową, umożliwiającą wielokrotne wykonanie bloku instrukcji, dopóki (While) podany warunek jest prawdziwy, lub do czasu aż (Until) podany warunek stanie się prawdziwy. Ponieważ warunek jest sprawdzany na końcu pętli, blok wyrażeń jest wykonywany zawsze przynajmniej jeden raz.

 

Składnia

Do
        blok_wyrażeń
Loop Until warunek

lub

Do
        blok_wyrażeń
Loop While warunek

 

Argumenty

Typ

Nazwa

Opis

 

warunek

Dowolna wartość, zmienna lub wyrażenie, którego wartość może być określona jako Prawda (nie zero, niepusty string) lub Fałsz (zero, pusty string)

 

Wartość zwracana

Nie zwraca wartości.

 

Przykład

//Zainicjowanie licznika
Int Licznik = 0
String Numer = "0"
//Uruchomienie pętli
Do
PopUp (1, "Pętla numer " + Numer)
Licznik = Licznik + 1
Numer = Using "%L",Licznik
Loop Until Licznik > 299
//Wyświetlenie okna informacyjnego
Form "Koniec pętli",400,150
Ground 255,255,0
Button "O&K", 100, 70, 80, 24, 2
Button "&Anuluj", 250, 70, 80, 24, -1
Edit "Zakończono demonstrację struktury Do - Loop po wykonaniu pętli nr", licznik, 350, 30, 30, 22
ExecForm