Administracja z danymi firmy > Menu Business Intelligence > Nowa baza analityczna | | Drukuj |
Zakładanie nowej bazy analitycznej Business Intelligence oraz instalowanie zestawień przeprowadzane jest z poziomu modułu administracyjnego. Po wybraniu kolejno: Business Intelligence > Nowa baza analityczna uruchamia się kreator tworzenia bazy analitycznej i instalowania zestawień na serwerze raportowym.
Szczegóły każdego z etapu zostały opisane poniżej.
W pierwszej kolejności, w polu Nazwa serwera trzeba wpisać lokalizację oraz nazwę serwera SQL, na którym będzie tworzona analityczna baza danych (np. nazwa_komputera\instancjaSQL). Użytkownik wykonujący tę operację musi mieć odpowiednie prawa do serwera SQL. |
W drugim kroku wprowadza się parametry logowania użytkownika posiadającego dostęp do bazy operacyjnej oraz do bazy analitycznej BI. W części Login i hasło użytkownika posiadającego dostęp do bazy operacyjnej wprowadza się parametry logowania użytkownika posiadającego uprawnienia do bazy operacyjnej Symfonia. W części Login i hasło użytkownika posiadającego dostęp do bazy analitycznej zalecane jest, aby wpisać parametry logowania użytkownika utworzonego specjalnie na potrzeby dostępu do bazy analitycznej. |
Na potrzeby dostępu do bazy analitycznej zalecane jest utworzenie specjalnego użytkownika domenowego (Użytkownika technicznego) o nazwie np. nazwadomeny/SSASAdmin. Zalecane jest, aby hasło użytkownika nie wygasało. Jeżeli polityka firmy na to nie zezwala, należy po wygaśnięciu hasła zmienić je na nowe oraz przedytować konfigurację dostępową w Reporting Services. Gdy hasło wygaśnie raporty przestaną działać.
W trzecim kroku wprowadza się adres serwera raportowego (np.: http://nazwa_serwera/ReportServer). Adres ten można pobrać z Reporting Services Configuration Manager > Web services URL. W polu Użytkownik podpowiadają się parametry zalogowanego użytkownika; ważne, aby użytkownik miał nadane uprawnienia administracyjne na serwerze bazy raportów. W panelu poniżej widoczne są predefiniowane nazwy katalogów, w których zostaną zainstalowane zestawienia BI wraz z niezbędnymi źródłami: katalog raportów oraz katalog źródeł danych (oba o domyślnej nazwie: Sage Symfonia BI). |
Podczas instalacji nowych zestawień BI warto podać inną niż podpowiadająca się nazwę katalogu raportowego. Pozostawienie tej samej nazwy katalogu dla zestawień różnych baz lub kolejnych wersji BI spowoduje nadpisanie zestawień znajdujących się w katalogu. Jeśli jednak na zestawieniach nie były wprowadzane żadne modyfikacje, warto zainstalować nowe zestawienia do katalogu z raportami poprzedniej wersji. Pozwoli to zachować system nadanych wcześniej uprawnień.
W oknie Podsumowanie znajduje się opcja Napełnij bazę analityczną. Zaznaczenie jej pozwoli uruchomić proces napełniania bazy analitycznej danymi bezpośrednio po zamknięciu kreatora instalacji raportów BI. Aby proces napełniania danych do bazy analitycznej rozpoczął się automatycznie, w oknie podsumowania instalacji należy wybrać przycisk Zakończ. W otwartym widoku Odświeżanie danych analitycznych rozpocznie się proces pobierania danych z bazy Symfonia ERP. |
Użytkownikom zestawień BI, należy w prawach efektywnych: Prawa modułu: Business Intelligence włączyć prawo: Dostęp do zestawień BI. Włączenie prawa uwidoczni funkcje BI w modułach Handel oraz Finanse i Księgowość.
Moduł BI, jako jeden z elementów Symfonia będzie podlegał uaktualnianiu o przygotowane zmiany. Aktualizacja BI polega na instalacji nowej bazy analitycznej na serwerze Analysis Services oraz instalacji nowych zestawień na Reporting Services. Temat ten został szerzej opisany w pomocy: Symfonia ERP Business Intelligence - Instalacja i wdrażanie >>