Rozpoczynając pracę z Symfonia Asystent należy utworzyć bazę biura rachunkowego. W bazie tej przechowywane będą informacje o dołączonych firmach oraz użytkownikach i ich prawach dostępu.
Do utworzenia bazy biura rachunkowego w programie Symfonia Asystent wymagany jest dostęp do serwera MS SQL w wersji Express lub Standard.
Obraz płyty instalacyjnej darmowej wersji Serwera MS SQL Express można pobrać ze strony Symfonia Pobierz Program. Instalacja domyślna automatycznie: skonfiguruje serwer SQL, skonfiguruje Firewall Windows, utworzy konto administratora serwera SQL z poświadczeniami aktualnego użytkownika Windows. Serwer dostępny będzie pod nazwą: nazwa_komputera\sagepl.
Aby utworzyć nową bazę biura rachunkowego:
1.Z menu Firma wybierz polecenie Zarządzanie > Utwórz firmę.
2.W otwartym oknie wprowadź:
•Nazwa – nazwa biura rachunkowego.
•Skrót – skrócona nazwa biura rachunkowego.
•NIP – numer NIP biura rachunkowego.
3.Kliknij przycisk Stwórz bazę.
4.W oknie Tworzenie nowej firmy w kolejnych krokach wprowadź parametry dla tworzonej bazy danych:
W polu Nazwa serwera wprowadź nazwę serwera SQL, na którym utworzona zostanie baza danych.
Jeśli zainstalowany został Serwer SQL Express z domyślnymi ustawieniami Symfonia wtedy serwer jest dostępny pod nazwą: nazwa_komputera\sagepl.
Wybierz sposób autoryzacji do serwera SQL użytkownika tworzącego bazę danych: •Uwierzytelnianie Windows – wykorzystane zostaną dane aktualnie zalogowanego w domenie użytkownika. •Uwierzytelnianie SQL – podaj w polach poniżej login i hasło użytkownika SQL.
Kliknij przycisk Dalej aby kontynuować.
|
W polu Nazwa bazy wprowadź nazwę dla tworzonej bazy danych. Kliknij przycisk Dalej aby kontynuować.
|
W tym kroku należy podać parametry logowania konta SQL wykorzystywanego przez program do czynności administracyjnych.
W polu Użytkownik proponowana jest nazwa konta SSDBAdmin.
Wybierz: •Istniejący – aby wykorzystać istniejące konto administratora SQL. W polach Użytkownik i Hasło wprowadź login i hasło. •Nowy – aby utworzyć nowego administratora SQL. W polach Użytkownik, Hasło i Powtórz hasło wprowadź login i hasło dla nowego administratora. Hasło musi spełniać wymagania polityki haseł systemu Windows (długość i złożoność hasła).
Kliknij przycisk Dalej aby kontynuować.
|
W tym kroku należy podać parametry logowania konta SQL wykorzystywanego przez użytkowników programu.
W polu Użytkownik proponowana jest nazwa konta SSDBUser.
Wybierz: •Istniejący – aby wykorzystać istniejące konto użytkownika SQL. W polach Użytkownik i Hasło wprowadź login i hasło. •Nowy – aby utworzyć nowego użytkownika SQL. W polach Użytkownik, Hasło i Powtórz hasło wprowadź login i hasło dla nowego użytkownika. Hasło musi spełniać wymagania polityki haseł systemu Windows (długość i złożoność hasła).
Kliknij przycisk Dalej aby kontynuować.
|
Wybierz sposób uwierzytelniania administratora tworzonego biura rachunkowego jako: •Uwierzytelnianie Windows – aby w bazie biura rachunkowego dodane zostało konto administratora dla aktualnie zalogowanego użytkownika Windows. •Zwykłe uwierzytelnianie – aby w bazie biura rachunkowego utworzyć konto administratora. W polach Użytkownik, Hasło i Powtórz hasło wprowadź login i hasło dla administratora biura rachunkowego.
Za pomocą przycisku Wymagania polityki haseł można sprawdzić aktualne wymagania dla haseł użytkowników.
Kliknij przycisk Dalej aby kontynuować.
|
Na podsumowaniu sprawdź wprowadzone ustawienia. Aby utworzyć bazę biura rachunkowego kliknij przycisk Dalej.
|
Krok 7 prezentuje postęp instalacji. Gdy baza zostanie utworzona kliknij przycisk Zakończ. |
Zobacz także: